Jak mě v Česku okradl bankomat

Už vás někdy okradl bankomat? Mě ano, poprvé v Turecku, nedávno dokonce i v Česku, ale v Česku to byla jiná situace. Dopadla mnohem lépe než v Turecku, alespoň pro mě. V dnešním článku zmíním příběh, kterého jsem se stala součástí v Česku.

Jak snížit dopad, když vás okrade bankomat?

Něco jsem platila svým příbuzným online a oni mi fyzicky dali peníze a já jsem si je chtěla vložit přes vkládací bankomat na pobočce mojí banky.

Tak jsem vyrazila na pobočku, vkládám do bankomatu peníze a on mi po chvíli vydá lístek, že peníze se jeví jako podezřelé a musí být překontrolovány a tak nebyly na účet připsány, říkám si, to bude nějaká chyba, asi je bankovka pomačkaná, zkusím ji tam vložit znovu…už jsem to zažila v minulosti, že pomačkaná bankovka je problém.

Bankomat na druhý pokus bankovku přijal, dále jsem nic neřešila v domnění, že vše je v pořádku, že peníze mám na účtu připsané. Za pár dnů jsem potřebovala udělat online platbu ze svého účtu, a tak jsem se připojila do internetové bankovnictví a zjistila jsem, že peníze se mi nepřipsaly…naštěstí jsem měla účtenku z bankomatu o informaci, že se jedná o podezřelou bankovku.

Co z toho pro zatím plyne? Berte si vždy všude účtenky, vyhodit je můžete například po týdnu až doma.

Banka byla vůči mému problému férová

Situaci jsem se tedy rozhodla řešit. Na účtence jsem našla číslo, kam můžu zavolat…učinila jsem. Ano, moderní doba, musela jsem se tzv. poprat z automatem….přiznám se dobrovolně, není mi to ani trochu sympatické, ne že bych snad zrovna já byla odpůrkyně moderních technologií, které mají člověkovi usnadnit život, ale ony mu ho v mnoha případech komplikuji, a to právě na zákaznických linkách, když potřebuje něco vyřešit.

Naštěstí jsem už byla relativně klidná, být pod vlivem prvotního zděšení, naštvání apod., tak nevím, protože i tak jsem se musela dostat přes automat, následné několikaminutové vyslechnutí si, kde můžu, jaký problém vyřešit v online bankovnictví (což mě ani trochu nezajímalo) a až po tom jsem se dostala k operátorovi, který můj problém chtěl řešit, řešil a situace se vyřešila.

Jak jsem se úspěšně dostala přes úvodní automat?

Komunikovala jsem ne ve větách, ale ve slovních spojeních maximálně. Je to asi jediná šance. Hodně mi zde pomohlo, že používám hashtagy a znám klíčová slova. Uvědomuji si ale, že to neumí úplně každý člověk a může s automatem zvláště pod vlivem emocí mít problém.

Jak řešila banka situaci mých nepřipsaných peněz na účtu?

Když jsem se konečně dostala k lidskému operátorovi a řekla jsem mu, co se stalo, řekl mi, že mi pošle, myslím do bankovnictví zprávu, kde kliknu a vyplním formulář a přidám k němu fotku účtenky z bankomatu.

Na to, že jsem situaci řešila neúmyslně, ale shodou okolností, až za několik dnů, po tom, co nastala, měla jsem i účtenku, tak musím říct, že vše dopadlo skvěle. Co pán slíbil, to udělal, já jsem vyplnila jednoduchý formulář, odeslala jsem jej. Byla jsem varovaná, že několik dnů může trvat, než se situace vyřeší….a pozor, trvala kratší dobu, než banka tvrdila a ještě ke mně byli slušní.

Peníze mi na účet připsali, protože se zjistilo, že mě skutečně okradl bankomat a zjistila se nesrovnalost.

Co chci říct obsahem dnešního článku zde v kategorii Blog na informačním webu o módě, ekonomice a lifestyle Fashion Industry CZ?

Že když nastane nějaká situace, je opravdu potřeba zachovat tzv. chladnou hlavu, nebo se chvíli vynadávat a až pak začít situaci řešit, neotálet, být slusný/á věcný/a a je šance, že to dobře dopadne. Všichni nejsou zlí a celý svět se proti nám opravdu nespiknul, je potřeba na to pamatovat a být optimisticky založený člověk. Moje banka je důkazem, že i různé firmy a instituce umí být férové.

Také vás v Česku někdy okradl bankomat?

Zdroj úvodní fotografie: pixabay.com

Pokračujte ve čtení článků lifestylového typu ZDE.