Dnes je Mezinárodní den omylů v kanceláři. Mějme na paměti, že mýlit se je lidské. Kancelář je pro mnoho lidí místo, kde tráví pracovní den, a to i v případě, že případně natrvalo či přechodně pracují ze svého domova, protože tam mají kancelář v nějaké podobě.
Omyly v kanceláři při elektronické komunikaci
Elektronická komunikace je dnes součástí našich životů každý den, některých lidí možná jen jednou týdně, ale bezesporu je to něco, bez čeho si již náš život nedokážeme představit. Kdo z nás by se chtěl vrátit do minulosti, když nebyla technika na dnešní úrovni? Já určitě ne. A že nyní možná bude někdo argumentovat, že to mělo i své výhody? Ano, to je možné, ale je vždy je jen na nás samotných, jak se k dané situaci postavíme a jaké zaujmeme stanovisko.
Každý přístroj jako mobilní telefon, notebook, počítač, tablet aj. mají tlačítka pro vypnutí. Použijme je někdy a zapněme naopak právě náš osobní offline život. Technologie jsou našim pomocníkem (sluhou), ale neměly by se stát naším pánem, jak se říká.
Omyly v kanceláři v e – mailové komunikaci
Mnohdy z únavy děláme chyby, je proto potřeba umět i odpočívat. Což zvláště pro nás, pracovité lidi, kteří svoji práci milují a je pro ně důležité ji vykonávat s láskou a maximálně možně co nejlépe, není snadné a k tomu, abychom to uměli, někdy vede delší a nelehká cesta. Je to proces.
Jaké se vám, v poslední či dřívější době, staly omyly při psaní e – mailů? Mnohdy se stává, že člověk zkomolí jméno příjemce, vynechá písmenko či interpunkční znaménko apod. Toto platí zvláště často v případě, kdy lidé z Evropy posílají svým obchodním partnerům e – maily do zemí Asie. Plyne to z faktu, kdy nemáme mnoho zkušeností s psaním jmen a příjmení osob z Asie, která jsou velmi odlišná od těch v Evropě.
Myslím, že kdykoliv a kdekoliv je vhodné mít pokoru a pochopení vůči chybám svým i ostatních lidí. Nikdo nejsme ideální a neomylní.
Existují varianty jak minimalizovat dopady svých chyb a omylů. Je určitě žádoucí před odesláním e – mailu zatrhnout možnost chtít potvrzení o doručení a přečtení od příjemce, protože právě díky potvrzení o doručení se mnohdy dozvíme, že e – mail v pořádku příjemci nedošel a můžeme odhalit svůj omyl a obratem sjednat nápravu. Tedy poslat jej znovu.
Omyly v kanceláři při komunikaci přes komunikační aplikace
Komunikace přes komunikační aplikace jako je Messenger či WhatsApp je velmi pohodlná, ale má svá úskalí. Dodnes mnoho lidí vůbec netuší, že pokud pošlete fotografii v tiskové kvalitě právě přes Messenger, příjemce jej obdrží ve velikosti o mnoho menší, než je pro odesílatele i příjemce žádoucí.
Proto je vhodné větší soubory posílat do e – mailu, má – li příjemce malou velikost e – mailové schránky, lze velký soubor poslat například přes WeTransfer, Leteckou poštu apod. Osobně mám skvělou zkušenost s aplikací WhatsApp, která je hojně využívaná i v komunikaci mezi obchodními partnery pocházející z různých zemí bez ohledu na danou zemi.
Omyly v kanceláři jsou samozřejmě běžné i při komunikaci přes komunikační aplikace, ale i na sociálních sítích. Obvykle za tímto omylem stojí automatické přepisování slov, píšeme – li cokoliv z mobilního telefonu.
Offline omyly v kanceláři
Nevím, jaký offline omyl v kanceláři je u vás častý? Ale já sama jsem se přistihla, že mnohdy po použití propisky, zvláště té zapůjčené narychlo od někoho, se mi stává, že si ji automaticky beru k sobě a nakonec po čase zjistím, že mám slušnou sbírku propisek ve své kabelce. Nedělám to schválně, ale stává se mi to. Jste na tom podobně?
K dalším offline omylům jistě patří zkomolení jména příjemce dopisu, který posíláme klasicky poštou, špatné oslovení a další. Když jsme u toho oslovení, blížíme se k etiketě a tou se u nás v Česku zabývá například Ladislav Špaček a Daniel Šmíd. Máte otázky, obraťte se s důvěrou na ně.
Podělte se s námi, při příležitosti Mezinárodního dne omylů v kanceláři, o svůj nedávný offline i online omyl v kanceláři? Případně o omyl vašich blízkých z nedávné doby.
Zdroj fotografií: pixabay.com
Další články lifestylového typu naleznete v naší kategorii Blog, neváhejte ji navštívit ZDE.