Mezinárodní den omylů v kanceláři

Dnes tedy 1. března je Mezinárodní den omylů v kanceláři. A tak mám rovnou na začátku článku na vás otázku. Kdy se vám naposledy stal nějaký omyl či trapas v souvislosti s vaší prací v kanceláři?

Dnešní článek bude možná krátký, ale jeho obsah je vhodný k zamyšlení a sebereflexi. I v tom smyslu, že když nastane nějaká chyba či omyl, kterou jsme například zapříčinili my sami, neznamená to konec světa, i kdybychom my takový pocit měli.

Co je nejhorší na omylu v kanceláři?

Za mě určitě na to přijít, zjistit, že se stal a odhalit jej. Při tom, jak jsme všichni snad až na nějaké výjimky téměř zavaleni prací a aktivitami s ní souvisejícími je třeba si sami sobě i svému okolí přiznat, že jsme jen lidé a ti prostě čas od času dělají chyby.

Když uděláme chybu je fajn na to přijít sami, omluvit se a chybu odstranit či odčinit. Vznik chyby se může bohužel stát. Mějme na paměti, že nejde o konec světa, ani když nám osobně daná situace tak jeví.

Jak snížit dopad vzniklého omylu v kanceláři?

Ideální situací je, že omyl či chyba vůbec nevzniknou, ale život není ideální, stejně jako my lidé a přináší různé situace. Jak říká moje maminka, kdo nic nedělá, ten nic nezkazí. Aneb pokud se někdo o něco nepokouší, nic nezkazí, ale také nic nezíská. Ono pokud člověk činí nějaké úkony apod. v pravidelné intenzitě a intervalu oproti jiným, kteří nic nedělají či nezkouší nové věci, je jasné, že se zvyšuje i možnost vzniku chyby či omylu.

Jak tedy na snížení dopadu vzniklého omylu v kanceláři? Ihned po tom, co zjistíme, že k nějakému omylu došlo, snažme se sjednat nápravu a omluvu, neboli přiznejme se k chybě či omylu, který jsme způsobili, pokud jsme jej způsobili. Několikrát jsem se přesvědčila, že vám za omyl nikdo hlavu neutrhne a upřímnost je vždy nejkratší cesta k cíli.

Mám samozřejmě s omyly v kancelářském prostředí své zkušenosti. Ani mně se nevyhnuly, ale jak jsem zmínila, vždy jsem je přiznala a následně se pokusila ihned sjednat nápravu. Například jednou jsem volala známé, která má křestní jméno stejné jako paní z pojišťovny a chtěla jsem po ní pojistku ta zmíněná známá je realitní makléřka a prodává i módní doplňky. Co bylo nejhorší, trvala jsem na tom, že potřebuji pojistku….

Ale pamatujte, ať už omyl v kanceláři uděláte vy, nebo někdo z vašeho okolí, nestyďte se a mějte pochopení.

Jak přistupujete k situaci, kdy se někdo dopustil omylu vůči vaší osobě?

Pokračujte ve čtení dalších článků lifestylového typu ZDE.

Zdroj úvodní fotografie: pixabay.com