Informační web o módě Fashion Industry CZ slaví rok své existence. Nedávno jsem byla na úžasné oslavě Agentury Fatima, která patří Ing. Zdeňkovi Krčovi, jenž ji báječně už 30 let rozvíjí. Ano, čtete dobře 30 let! 30 let je dlouhá doba a 30 let je také celý můj život. Rok existence Fashion Industry CZ je oproti tomu kapka v moři, ale každý příběh někde začíná a má jistý vývoj, to je důležité vždy mít na paměti. Fajn je se alespoň někdy otočit a hodnotit průběh a vývoj.

Fashion Industry CZ slaví rok své existence

O Fashion Industry CZ

O Fashion Industry CZ si můžete přečíst v kategorii O nás na našem webu. Článek zde na blogu bych ráda věnovala jakémusi zamyšlení v souvislosti s Fashion Industry CZ od jeho začátku fungování, tedy od 30. listopadu 2020, což byl první den, kdy byl web veřejně spuštěn.

Vím, že mnoho lidí má spoustu nápadů, ale nemá odvahu je zrealizovat či si myslí, že by nemělo smysl nad jejich realizací ani zamýšlet, a proto jsou projekty, které nikdy nebudou fungovat, jsou v šuplíku a nejspíš tam také zůstanou.

Ještě horší je, když někdo s nápadem, který má potenciál, se nechá odradit někým ze svého okolí, že je to blbost a nemůže fungovat. Mnohdy toto tvrdí lidé, kteří se nechali zastavit okolnostmi či vlastním strachem, málokdy jsou to lidé, kteří nápadu druhého člověka rozumí a chápou jeho smysl a význam a jsou z jiného odvětví. Stejné je to i s nejrůznějšími produkty či inovacemi.

Uznávám, trošku odvahy chce všechno v životě a podnikání, start nového projektu ještě více. Navíc je nutné doufat také ve štěstí a mít chuť a energii mu jít naproti. Jsem ráda, že jsem tu odvahu měla a Fashion Industry CZ začala tvořit a provozovat.

Fashion Industry CZ slaví rok své existence

Jak web Fashion Industry CZ ukázal pravou tvář mnoha lidí

Pokud tento článek čte někdo, kdo má o módním průmyslu až snové iluze a sám působí mimo tento svět módy, musím vás varovat, že následujících několik odstavců nejsou zaměřeny tímto směrem, i když by to ode mě možná někteří lidé čekali, chci si dovolit ten luxus, že můžu a chci říct pravdu, slušně, ale zcela bez obalu.

Příští rok to bude 10 let, co spolupracuji s odborným B2B časopisem Svět textilu a obuvi jako módní redaktorka. Možná nyní nevěřícně koukáte, že majitelka informačního webu o módě, který je zaměřen současně na B2B i B2C oblast módního průmyslu a ideálně jejich propojení může pracovat pro, dalo by se říci, konkurenční médium. Není to u mě poprvé. Již v minulosti jsem působila současně ve dvou konkurenčních médiích. Je to možné, když člověk pracuje naprosto transparentně.

Já taková jsem a ten přístup k práci a způsob fungování mi zcela vyhovuje, tudíž jsem neměla problém. Majitelé obou médií se znali dlouhá léta. Zášť byste mezi nimi nenašli, ale respekt ano a uvědomění si toho, že každé médium je odlišné, a také to, že je fajn prohodit občas na osobním setkání pár slov s konkurencí.

Jsem zvyklá chovat se férově a komunikovat upřímně a těší mě to. Šetří to čas. Jednoho krásného dne, v naprostých začátcích Fashion Industry CZ jsem kontaktovala organizátory různých známých módních událostí různých úrovní v Česku, nutno podotknout, s nabídkou spolupráce s Fashion Industry CZ jako novým projektem s potenciálem a přesahem minimálně za hranice Česka, kde žiji.

Možná by některé z vás nyní napadlo, že začátky Fashion Industry CZ díky mým zkušenostem a kontaktům musely být zcela snadné. Není tomu ale tak. Mnoho lidí z těch, kterým jsem mnohdy několikrát pomáhala podpořit jejich akci, mi v podstatě řeklo, že s novým projektem nechtějí mít nic společného. I toto je módní průmysl. Ano, stává se toto i v jiných odvětvích, ale módní průmysl se mnohdy navenek jeví jako místo, kde jsou všichni přátelé….

Módní průmysl je krásný svět s neuvěřitelně vábivým pozlátkem a leskem, které všichni milujeme, ale má také své stinné stránky, a o to jsou drsnější. Obvykle je nějaké odvětví surové, ale módní průmysl právě díky tomu opojnému kouzlu je po otevření očí mnohem drsnější než jiná odvětví, od kterých by člověk i tu drsnost tak nějak čekal. Mojí snahou není špinit módní průmysl, který sama miluji, nejen pracovně, ale i jako osoba, ale znám jeho klady i zápory, ale chci poodkrýt jeho skutečnou tvář s klady i zápory.

Byli to lidé, které jsem jako módní redaktorka podpořila (jejich události jako eventy apod.) či podporovala pravidelně prostorem v médiích, kde jsem působila, někteří tvrdili, jak je to těší, jiní si mysleli, že je to samozřejmost, protože to tak v Česku chodí v jiných médiích. Snažila a snažím se svoji práci (dělám různé pracovní aktivity) vždy dělat co nejlépe a snažila jsem přinášet čtenářům zajímavosti a hlavně podporovat firmy v českém módním průmyslu.

Fashion Industry CZ slaví rok své existence

Partneři a podporovatelé Fashion Industry CZ

Zde bych chtěla podpořit všechny, kteří začínají podnikat, rozvíjet nový projekt, cokoliv inovovat, má to smysl, ale….nápad či sen je krásná záležitost, ale pojměte to fakticky, prakticky, zapojte do svého konání, průzkum trhu, statistiku apod., udělejte si marketingové plány apod. Cokoliv musí stát na reálných a pevných základech, protože jak často říkám, dům také postavíte jen na pevných základech a na blátě ne.

Odrazuje vás dokonce i vaše okolí? Po většinou jsou to lidé z jiných odvětví, s jinými zkušenostmi, jiným pohledem na svět, mají vás rádi, možná se o vás bojí, abyste se nezklamali, ale… člověk obvykle lituje pouze toho, co neudělal. Pamatujte na jednu věc, vaše okolí nejste vy. Vnímejte ale jejich podněty, mohou být cenné, vidí věc nezaujatě.

Komunikujte se svým okolím a snažte se získávat konstruktivní kritiku. Pamatujte, nemůžete za něčí pocity a dojmy, jsou jeho, ne vaše. Máte ve svém okolí zkušeného člověka z odvětví, kde chcete podnikat či něco inovovat, komunikujte s ním. Má to smysl. Nesnažte se vymyslet vymyšlené, hledejte způsoby, jak by to šlo, ne důvody, proč to nejde.

Vždy je důležité zmiňovat tzv. dvě strany mince, jak se říká. Smutná z ne, která jsem slyšela, na nabídku spolupráce nejsem, naopak…po nějakém dalším vývoji, kterým jsem jako osoba i podnikatelka prošla, jsem vděčná. Pomohlo mi to snadno odstranit lidi, s nimiž by spolupráce neměla smysl a získala jsem prostor pro lidi, kteří o spolupráci stojí a vzájemně se respektujeme a pomáháme si, a to nejen proto, že je období pandemie koronaviru.

Fashion Industry CZ slaví rok své existence

Poděkování – chtěla bych poděkovat všem partnerům informačního webu o módě Fashion Industry CZ za spolupráci, podporu a podněty. Mezi partnery Fashion Industry CZ patří nejen české firmy jako je Studio 365, nejrůznější trhy s módou, ale i zahraniční veletrhy jako jsou Expo Riva Schuh, Poland Shoes Expo, Eksposhoes Antalya, veletrh na Ukrajině, v Istanbulu, apod.

Těším se na pokračování spolupráce, nové výzvy a jsem otevřená novým spolupracím.

Velmi bych zde také chtěla poděkovat návštěvníkům informačního webu o módě Fashion Industry CZ a požádat je či nabídnout jim, aby nám Fashion Industry CZ neváhali kamkoliv zaslat podněty apod. Jednou z možností je contact@fashionindustrycz.cz . Budu velmi potěšená, když budete šířit povědomí o Fashion Industry CZ dále mezi své blízké, přátele, kolegy, obchodní partnery apod.

Novinky Fashion Industry CZ

Jsou projekty, které už po roce zaniknou, mimo jiné z různých faktických důvodů, to ale není naštěstí případ Fashion Industry CZ. V souvislosti s Fashion Industry CZ se můžete těšit na různé novinky. Sledujte pravidelně náš web i sociální sítě a nic vám neunikne.

Fashion Industry CZ slaví rok své existence

Fashion Industry CZ je zde pro vás!!! Neváhejte nás kontaktovat! Těším(e) se na vás, jsme otevření novým podnětům.

Zdroj fotografií: archiv Sandry Friebové