Firma Miroslav Kočárek Vyšívací a šicí stroje bude také vystavovat na veletrhu Styl a Kabo
Firma Miroslav Kočárek Vyšívací a šicí stroje bude také vystavovat na veletrhu Styl a Kabo v Brně letos v srpnu 2023, což nás těší a o to více, že se u nás jako mediálního partnera zmíněného veletrhu rozhodli prezentovat právě v souvislosti s touto událostí a jejich přítomnosti na ní v roli vystavovatele.
Šicí stroje jsou při tvorbě produktů v módním průmyslu, ať už se jedná o oděvní či kožedělné odvětví, obrovským pomocníkem, ale nemluví a nepíše se o nich tak často, jak by zasloužily. Firma Miroslav Kočárek Vyšívací a šicí stroje je tradiční česká rodinná firma, která o sortimentu, jehož označení nese ve svém názvu, ví opravdu hodně. Nechybí jí zkušenosti, ale i respekt k zákazníkům, pro které udělá maximum, ale také jim nikdy nelže, čehož si oni na ní velmi cení.
Historie firmy Miroslav Kočárek Vyšívací a šicí stroje sahá až do období první republiky
Firma Miroslav Kočárek Vyšívací a šicí stroje je tradiční česká rodinná firma s historií, která sahá až do období první republiky. Dnes se tato firma skládá pouze ze dvou osob, a to Miroslava Kočárka a jeho tatínka. Už pradědeček Miroslava Kočárka se stejně jako jeho dědeček i tatínek celý svůj život věnoval prodeji a opravám šicích strojů. Dědeček i tatínek Miroslava Kočárka pracovali v Brně ve firmě Kras a.s. jako mechanici strojů.
V době po revoluci, tedy okolo roku 1990, když už v Česku bylo možné podnikat, začali fungovat tatínek i dědeček Miroslava Kočárka na živnost. Byla to doba, kdy se obchodovalo s použitými šicími stroji, protože nové byly tak finančně nákladné, že si je mohl dovolit málokdo.
Kočárkovi tedy vykupovali šicí stroje ze zkrachovalých továren, opravovali je a dále prodávali do škol, švadlenám apod. A dále se potom věnovali jejich servisování. Kočárkovi měli u lidí velkou důvěru, protože je znali z firmy Kras a.s. a obraceli se na ně se zájmem o opravy a servis. Bylo to období, v němž firma Miroslav Kočárek Vyšívací a šicí stroje fungovala doslova z obývacího pokoje a sklepa, neměli žádnou provozovnu, stejně jako ostatní malé firmy.
Krize přináší příležitosti
Jak se říká, krize znamená příležitost, něco na tom je. A příkladem toho tvrzení jsou i Kočárkovi, kteří turbulencí využili a pokračovali v podnikání dále. Změny k životu patří. Když byl Miroslav Kočárek studentem na všeobecném gymnáziu v Brně, říkala mu maminka, když viděla, jak tatínkovi pomáhá s opravami šicích strojů, ať si najde jinou práci, protože se touto činností v budoucnu dobře neuživí.
V jednom období byl tatínek Miroslava Kočárka zaměstnaný jako mechanik ve firmě, která v Česku prodávala šicí stroje pro domácnost, ale i průmyslové šicí stroje Toyota. Časem firma skončila. Koncem 90. let se Miroslav Kočárek se svým otcem vydali do centrály firmy Toyota v Belgii s tím, že by v Česku s její distribucí chtěli pokračovat za sebe sami. Na centrále jim řekli, že ví, že povědomí o značce firma, která skončila s jejich distribucí, poškodila, ale že s ní mají dohodu a že to nejde, protože drží slovo. Nastával problém, firma, která měla zastoupení šicích strojů Toyoty v Česku, byla v konkurzu a Toyota nechtěla dodávat součástky pro opravy a po Česku se nacházelo mnoho prodaných šicích strojů této značky.
Pan Kočárek starší – tatínek Miroslava, si vzpomněl, že na začátku 90. let prodávali nějací lidé v Praze japonskou značku průmyslových vyšívacích strojů HAPPY, rozhodl se, že tuto značku zkusí na internetu najít. Našel na japonském webu, byl tam i faxový kontakt, poslal na něj dopis v angličtině, který sepsal se svým synem Miroslavem. Ozvala se jim německá firma s tím, že na ně dostali kontakt od japonské centrály a že mají sídlo v Hamburku a rádi je uvidí a mohou probrat možnosti spolupráce. Tato firma byla celoevropský zástupce a v počátku měla zastoupení na Německo, Rakousko, Švýcarsko, Benelux firmy HAPPY Industrial co.ltd. a do začátku jim slíbila pomoc a dodržela to. Trvalo 2 roky než zákazníci projevili o průmyslový vyšívací stroj značky HAPPY zájem a koupili jej. Kočárkovi zjistili, že není možné své podnikání stavět jen na jednom segmentu, proto nadále pokračovali i v segmentu šicích strojů. V roce 2014 změnila firma HAPPY Industrial co. ltd. název na HappyJapan Inc.. Od té doby spolupracují přímo s ní napřímo.
S průmyslovými stroji značky Global se tatínek Miroslava Kočárka seznámil již v 90. letech, kdy je opravoval. V roce 2003 na veletrhu IMB v Kolíně nad Rýnem holandskou společnost oslovili a od té doby stroje značky Global prodávají.
Kočárkovi se tedy v průběhu let věnovali servisu a prodeji značek šicích strojů Toyota, Global a vyšívacích strojů Happy.
Miroslav Kočárek studoval na vysoké škole pedagogiku a španělštinu, chtěl být učitelem na střední škole, až studium dokončí….nedokončil. Začal tatínkovi více pomáhat ve firmě, fungovat na IČO a rozhodli se, že budou fungovat společně, ale každý sám na sebe. Vrhnul se tedy do tvorby webových stránek pro firmu a dalších forem prezentace. Okolo roku 2015 pan Kočárek starší vážně onemocněl a Miroslav byl hozen tzv. do vody a musel se naučit i věci, kterým se dříve nevěnoval. Zvládnul to, stejně jako pomluvy, které šířili někteří konkurenti, aby využili toho, že pan Kočárek starší aktuálně nemůže pracovat a poškodili tak Kočárkovým firmu.
Miroslav Kočárek má zkušenost takovou, že někdy zákazníci projevují větší zájem o nějaký typ sortimentu a později zase o jiný, ale prodávají se svým tatínkem, který se po čase vrátil do firmy, pouze kvalitní produkty.
Jaké produkty a služby nabízí firma Miroslav Kočárek Vyšívací a šicí stroje?
Tato tradiční rodinná firma nabízí prodej a servis průmyslových šicích strojů, ale i průmyslových vyšívacích strojů a také prodej a servis domácích šicích strojů.
Mají výhradní zastoupení na domácí šicí stroje Minerva v Česku, jsou hlavní dovozce průmyslových šicích strojů značky Global. Zastupují také segment průmyslových vyšívacích strojů strojů značky HappyJapan.
Tradice má svoji hodnotu
„Lidé na tradici a dlouhou historii firmy slyší, někteří více, jiní méně, ale je to podstatný faktor. Jsme pyšní na naši rodinnou tradici, a proto s ní pracujeme i v oblasti marketingu. V poslední době tradici velmi kladně vnímají a je pro ně důležitá u firem, s nimiž chtějí spolupracovat či od nich mít výrobky, jak hodně mladí, tak i spíše starší lidé“, říká Miroslav Kočárek a doplňuje „někteří lidé by si chtěli koupit vysoce kvalitní šicí stroj vyrobený v Česku, ale to by cena oproti běžně prodávaným šicím strojům z dovozu byla úplně někde jinde, mnohem výše, že by nebyli schopni jej zaplatit a my prodat“.
Podle Miroslava Kočárka je dnes dostupnost informací velká, online ve všech směrech vládne světu a mnoho lidí si bohužel neověřuje informace, nejen v oblasti podnikání, díky čemuž potom vzniká mnoho zbytečných nepříjemných situací, ale je skvělé, že například jsou velmi snadno dostupné základní grafické programy, které jsou velmi užitečné při tvorbě prezentace firmy.
V některých firmách rozhoduje o nákupu a servisu strojů striktně vedení, v jiných se poradí se svými zaměstnanci a vychází i z jejich potřeb.
Zákazníci dostanou skutečně prozákaznický přístup
V 90. letech platilo v Česku pravidlo, že všichni prodejci šicích strojů a mechanici měli svoje teritorium, tedy oblast, která geograficky spadala pod jejich podnikání a ostatní to dodržovali. Když například zákazník z Prahy oslovil svého kamaráda z Moravy, ten ho odkázal na konkrétního kolegu v dané části Moravy apod. To dnes díky internetu neplatí. Firma Miroslav Kočárek Vyšívací a šicí stroje tedy poskytuje servis po celé České republice a je otevřena spolupráci s malými a středními firmami.
Každý stát má svého zástupce na značky, které firma Miroslav Kočárek Vyšívací a šicí stroje v Česku nabízí. Tato česká firma může prodávat použité šicí stroje do zahraničí, ale ne nové, nevěnuje se tedy pochybné praktice ala nový stroj, jako že je použitý by prodávala, aby udělala byznys. Ovšem rádi poradí, na koho se v dané zemi obrátit.
Zákazníky několikrát zmiňované české rodinné firmy jsou jak firmy z malých i velkých měst, například Brna a okolí, Prahy, Ostravy, ale i jižních Čech apod. Mezi jejich zákazníky se řadí i výrobci matrací, kožedělníci, čalouníci apod. Co se týká koncových uživatelů, domácností, tak jsou to lidé spíše z větších měst a lidé, kteří hledají něco konkrétního.
Miroslava Kočárka velmi baví na jeho práci spokojenost zákazníka a vyřešení něčeho, co pro zákazníka byla výzva. Snaží se vyjít vstříc svým zákazníkům, maximálně, například pro firmu Tonak vymyslel určitý typ stehu apod. Tento schopný muž považuje za nejnáročnější na své práci vyčerpávající boj s některými nejmenovanými konkurenčními firmami a někdy příliš mnoho činností najednou, které je nutné dělat pro své úspěšné podnikání.
Nejen v oblasti servisu je důležitá konstruktivní komunikace a individuální přístup. Jak vypadá servis průmyslových šicích strojů? „Vložíte hlavu stroje do krabice, dopravce takový balík u vás vyzvedne, doveze k nám a my si to opravíme u nás. To je vůbec ta nejrychlejší možnost“, upřesňuje Miroslav Kočárek s tím, že takový model opravy ale nelze použít vždy.
Navštivte firmu Miroslav Kočárek Vyšívací a šicí stroje na veletrhu Styl a Kabo
Navštivte firmu Šicí stroje Kočárek na srpnové edici veletrhu Styl a Kabo v Brně. Těší se na vás na stánku D025. Přijďte se seznámit nejen s produkty, které tato firma prodává, ale i servisuje, ale také osobně poznat pana Miroslava Kočárka a jeho osobní přístup, který zahrnuje i upřímnost bez lží a polopravd vůči zákazníkům, ale i svému dalšímu okolí.
Na veletrh Styl a Kabo se jede firma Miroslav Kočárek Vyšívací a šicí stroje prezentovat, protože je schopná nabídnout sortiment jak firmám z oblasti módy, oděvu a textilu, tak i kožedělného průmyslu. Vnímá to jako skvělou příležitost se firmám připomenout a navázat nové spolupráce. Velmi jí totiž chybí výstavy šicích strojů. Pravidelně se prezentuje v Německu na veletrhu Texproces u výrobců Global a HappyJapan (sami o sobě nevystavují, ale vždy se připojí k uvedeným firmám).
Na veletrhu Styl a Kabo bude pan Kočárek na svém stánku prezentovat také domácí šicí/vyšívací stroj značky HAPPY Japan. Značka Global se rozhodla jejich rodinnou firmu podpořit a vyslala tam svého zástupce, který tam bude přítomen během veletržních dnů.
Jak vidí Miroslav Kočárek budoucnost jejich rodinné firmy?
Určitě ve zdokonalování prezentace firmy, protože si uvědomuje její důležitost. Prezentací má ale na mysli i komunikaci během telefonických hovorů, ale i příspěvky na sociálních sítích apod., samozřejmě i osobní komunikaci. Mají v úmyslu udržovat kvalitu servisu a podporu zákazníka a její zlepšování, aby zákazník vždy věděl, že jsou tu pro něj, přestože jsou ve firmě jen dva. A pokud budou například nedej bože nemocní či jeden z nich bude mít dovolenou, tak aby to zákazník věděl. Zakládají si na transparentnosti.
Miroslav Kočárek je otevřen spolupráci s firmami a chtěl by poděkovat svému tatínkovi, že jsou společně schopni spolupráce, i přestože někdy věcí vidí jinak, že najdou společnou cestu. Dále si mimo jiné velmi váží spolupráce s panem Schubertem z firmy Armo-SK s.r.o. v Bratislavě, s nímž spolupracuje intenzivněji posledních 5 let a díky němu jsou na Slovensku jimi nabízené průmyslové vyšívací stroje. Pan Schuberta považuje za výborného mechanika. Pan Kočárek je velmi vděčný za podporu firmy Global International z Holandska a jejich celkovou dosavadní spolupráci.
Zdroj fotografií: archiv firmy Miroslav Kočárek Vyšívací a šicí stroje
Více informací o firmě Miroslav Kočárek Vyšívací a šicí stroje naleznete ZDE.
Informace k článku: jedná se o inzerci
Pokračujte ve čtení B2B článků ZDE.