Ohlédnutí za veletrhem Expo Riva Schuh a Gardabags.

2700 návštěvníků ze 79 různých zemí, 406 vystavujících společností a 3denní veletrh u příležitosti oživení obuvnického průmyslu.

Tojsou čísla, která pro to mají zásadní význam pro edici Expo Riva Schuh & Gardabags, která skončila 20. července 2021. A navzdory nejistotě způsobené současnou sociální a ekonomickou situací byly výsledky vynikající, pokud jde o účast, vytvářející pocit pozitivity a spokojenosti, odměňující úsilí organizátorů, vystavujících společností a kupujících.

Více než 2700 návštěvníků přišlo ze 79 různých zemí a 406 společností vystavujících na veletrhu schopném přilákat kupce nejen z celé Evropy – zejména z Itálie, Německa, Polska, Španělska, Francie a Holandska – ale také z Ruska, Kanady, USA a Tchaj-wan. Překonali hranice mezinárodního cestování, aby se Riva del Garda stala srdcem jejich podnikání.

Jedna věc, která vyplynula z těchto tří intenzivních dnů, byl zdravý optimismus pro budoucnost průmyslu obuvi a koženého zboží. Totéž potvrdily i údaje obsažené v průzkumu trhu, který veletrh provedl a který zahrnoval podrobnou analýzu trendů pro první polovinu roku a prognózy pro druhou polovinu. „V době, kdy vývoz stále trpí blokováním vyvolaným pandemií, znamená účast na tomto veletrhu oživení pro tato odvětví, která se jako první vymanila z krize a našla nové zákazníky, kteří mohou dočasně nahradit ty, kteří jsou stále není schopen cestovat. Tento trend potvrdil i průzkum, který předpokládá větší vývozní toky na různých kontinentech na úkor mezinárodní výměny se vzdálenějšími zeměmi v této takzvané globalizaci blízkosti, “uvedl Enrico Cietta – ekonom a předseda představenstva vědecký výbor.

95. ročník akce také poskytl příležitost shromáždit první dojmy ze zkušenosti s digitálním připojením, která byla zahájena 13. června a pokračovala po celou dobu Expo Riva Schuh & Gardabags a zůstane aktivní až do 30. září. Během tří dnů veletrhu zaznamenala digitální platforma nárůst počtu připojení, což podpořilo podnikání více než 120 společností, které se zúčastnily prakticky. To rovněž posílí vývoj nástroje, který na dlouhé cestě k návratu k normálu nemůže selhat jako nástroj pro mezinárodní komunitu obuvi a doplňků.

Návrat na Expo Riva Schuh & Gardabags je pro nás velmi důležitým bodem obratu a důkazem odvahy, která existuje nejen v rámci výstavní sféry, která prokázala vyzrálost a profesionalitu, ale také houževnatost společností a silná motivace každého kupujícího, který dokázal zcela bezpečně zahájit podnikání, “uzavírá Roberto Pellegrini, předseda představenstva Riva del Garda Fierecongressi. Potvrdil, že Expo Riva Schuh & Gardabags se bude konat opět od 15. do 18. ledna 2022.

Několik slov od významných osob ze světa obuvi a doplňků, kteří byli přítomni na EXPO RIVA SCHUH & GARDABAGS:

Imanol Martinez – ředitel marketingu a mezinárodního rozvoje FICE (španělská asociace)

Hned od začátku nás překvapila úroveň kontaktů a provedených objednávek. Zejména s Evropany jsme se setkali také s kupci z Ruska a Spojených států. To je dobré znamení, ale na druhou stranu nastal čas se znovu dát dohromady, zejména u produktu, jako je ten náš, který je třeba vidět a dotknout se ho. Lidé věří v důležitost být tam a jakmile italská vláda zruší omezení výstav, reakce naší společnosti bylo okamžité: zastupuje nás zde 20 společností na místě (přibližně polovina obvyklého počtu) a dalších 7 online.

Muhammad Zubair – ředitel UE Pvt. Ltd. a Kashif Abbas – vedoucí prodeje Service Industries Limited (pákistánská asociace)

Účastníme se Expo Riva Schuh již 13 let a je to událost, kterou považujeme za zásadní pro setkání s italským a evropským trhem, které jsou pro pákistánský průmysl prioritou. Po roce pozastavení kvůli pandemie, bylo pro nás životně důležité znovu se spojit, abychom znovu nastartovali vztahy s našimi zákazníky. Veletrh poskytuje vynikající příležitost pro výměnu názorů a restart. Na tomto ročníku jsme se zúčastnili s deseti společnostmi, z nichž 7 patří do pákistánské obuvi sdružení a během veletrhu jsme mohli potkat nové zákazníky a využít příležitostí, které nabízí zhuštěnější událost, což má za následek více návštěv stánku, zejména díky novým kontaktům z Evropy a východu.

Haldun Sayi – odborník na průmyslová odvětví z EIB – Aegean Exporters ‚Association (turecké sdružení)

Expo Riva Schuh je veletrh, od kterého začíná oživení, a první, který se vrací na místo: příležitost, kterou si turecké společnosti nechtěly nechat ujít, aby se mohly znovu spojit s evropským trhem. Turecká skupina na veletrhu je to důležité ze statistického hlediska. Pod hlavičkou naší asociace se Riva del Garda zúčastnilo 11 společností a byli velmi spokojeni s výsledkem, zejména pokud jde o nové generované kontakty. “

Andrea Cardone – generální ředitel Andrea Cardone Itálie (italská společnost)

Jsem s veletrhem velmi spokojen. Je to poprvé, co jsme se zúčastnili Gardabags, a musím říci, že byl vynikající. Navázali jsme spoustu zajímavých nových kontaktů s polskými a francouzskými kupci. Jsem také potěšen smlouvy, které jsme uzavřeli, a to jak s významnou značkou, tak is dalšími vystavovateli, kteří chtějí propojit tašky s koordinací s jejich obuví. Navzdory Covidovi jsme nikdy nepřestali pracovat, ale jsem potěšen, že jsem obdržel tak pozitivní odpověď také prostřednictvím naší účasti na této akci.

Zdroj úvodní fotografie: Photo credits Michele Lotti