Dnes vám přinášíme rozhovor s PR manažerkou studentské události Fashion Event Dotek, Kamilou Prokopovou. Tuto událost každoročně pořádají studenti Univerzity Tomáše Bati a má charitativní přesah. V letošním roce se náš informační web o módě Fashion Industry CZ stal mediálním partnerem zmíněného eventu. O Fashion Event Doteku jsme psali zde, a také jsme shrnuli letošní ročník v tomto článku.
Jaký vztah máte k módě?
Myslím, že kladný vztah k módě jsem se získala už na základní škole, kdy asi jako každá holka jsem se začala zajímat o to, co se aktuálně nosí. A taková ta prvotní inspirace přicházela z módních časopisů a internetu. Ovšem odborník na módu určitě nejsem, pouze se o ni zajímám na takové té klasické úrovni jako většina holek v mém věku.
Jaký obor studujete a proč zrovna ve Zlíně?
Studuji marketingovou komunikaci na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a jsem za to nesmírně vděčná. FMK byla první volba, protože se stanete součástí rodiny, která vás podporuje, směřuje a dává vám volnost věnovat se věcem, které vás baví a posouvají jak v osobním, tak i profesním životě. A Zlín je takový bonus k tomu všemu.
K marketingové komunikaci jsem se dostala už na střední škole, kdy jedním z maturitních předmětů, které jsem studovala, byl právě marketing a tehdy jsem zjistila, že mě tento předmět baví více než ostatní ekonomicky zaměřené předměty. Ono totiž v marketingu a obzvlášť v marketingové komunikaci je obrovský prostor pro kreativitu a tím, že jsem kreativní člověk už od dětství, tak jsem utekla od toho řádu ekonomiky ke kreativitě marketingu. A na doporučení mojí profesorky marketingu na střední škole jsem si podala přihlášku na studium marketingové komunikace na UTB ve Zlíně.
Co pro vás doposud bylo nejtěžší během studia?
Určitě nebudu jediná, když zmíním předměty neformální logika a filozofie, které jsou strašákem hned v prvním ročníku studia. Ale samozřejmě těch těžkých zkoušek, kterými si všichni studenti naší vysoké školy prochází, je mnoho, ale myslím si, že ty nepříjemné věci jsou vykompenzované spoustou krásných a nezapomenutelných okamžiků, které zažívají během celého studia.
Vy studujete první stupeň vysokoškolského studia a pracujete na bakalářské práci, jak jste se mi zmínila, na jaké téma máte bakalářskou práci?
Dokončuji bakalářské studium a jako téma jsem si zvolila Vnímání komunikace značky na rozhodovací proces zákazníka, a to konkrétně na brand KAVE Footwear, což jsou ekologické tenisky vyráběné v limitovaném množství na starých baťovských strojích ve Zlíně.
Z jakého důvodu jste si pro spolupráci na bakalářské práci vybrala zrovna KAVE Footwear – Evu Klabalovou?
S Evou Klabalovou a KAVE jsem se setkala už na začátku prvního ročníku, kdy tím, jak je naše celé studium zaměřeno hlavně na praxi, jsme měli za úkol vytvořit marketingovou analýzu firmy a následně její marketingovou kampaň. A tehdy mě boty od Evy úplně uchvátily a vlastně i ten příběh jak a kde se vyrábí. No a při vymýšlení tématu pro moji bakalářskou práci byla Eva Klabalová jasná volba, jelikož se k její značce váže odkaz na Baťu, design, fashion a lokálnost, což jsou témata, o která se zajímám i ve svém soukromém životě.
Jak pohlížíte na módu v Česku?
Myslím si, že v Česku je mnoho skvělých návrhářů, což ostatně dokazuje i Mercedes Benz Prague Fashion Week (MBPFW), ale i další fashion eventy. Asi bych se příliš nepouštěla do hodnocení toho, jak se Češi oblékají, myslím si, že by to měla být individuální věc každého z nás, kdy se můžeme nechat inspirovat tím, co je aktuálně in, ale stále se budeme oblékat tak, jak se to líbí nám, protože jak se oblékáme, je něco, co nás odlišuje od ostatních a díky tomu ukazujeme i svoji identitu, a to je to, co by každý měl respektovat a nesoudit.
Jaké máte plány po škole?
Určitě bych chtěla ještě vystudovat magisterský program a poté se věnovat tomu, co jsem vystudovala, tedy marketingové komunikaci. Chtěla bych směřovat do sféry designu nebo fashion, ale určitě bych se nebránila ani práci v PR agentuře, ale to bych viděla pouze jako dočasné řešení.
Jak vypadá vaše šatna?
Je úplně plná oblečení 😊. Ačkoli se sice už nějakou dobu snažím přemýšlet nad tím, co kupuji, a hlavně kdo to vyrábí, tak i přesto mám v šatníku kousky oblečení, které si pořizuji v běžných módních řetězcích. Čím jsem ale starší, tím mám silnější pocit, že podpora lokálních designérů a celkově lokálních podnikatelů je důležitá. U tvorby lokálních designérů je samozřejmě znát i vyšší kvalita zpracování.
V mojí skříni se nachází opravdu mnoho šatů, oversize košil, ale také obyčejných triček, protože mám ráda ležérnost, což je také důkazem toho, že mě hodně často uvidíte jen v bílém tričku, džínách a teniskách.
Jaký kousek ze své šatny máte nejraději?
Překvapivě jsou to obyčejné volné červené šaty z módního řetězce, ale dalším kouskem, který mám velmi ráda, jsou opět šaty, tentokrát od ostravské značky City Folklore.
Jak jste se dostala k PR manažerování události Fashion Event Dotek 2021?
Úplnou náhodou. Nikdy jsem si nemyslela, že bych zvládla vést tým a mít na starosti PR, ale už skoro před dvěma lety mi bylo na týmové schůzce oznámeno, že jsem manažerka PR osmého ročníku Doteku, a tak jsem to vzala jako výzvu. No a asi jsem se osvědčila, protože jsem dostala nabídku na pokračování v letošním, již devátém, ročníku, což jsem samozřejmě nemohla odmítnout.
Ale ono to manažerování je vždy o tom, s kým pracujete v týmu a mě potkalo to štěstí, že jsem měla kolem úžasné sebe úžasné lidi, ať to byl můj tým v PR nebo celý tým Doteku a hlavní manažeři, protože pro nás všechny je Dotek srdcová záležitost a věnujeme mu opravdu hodně času.
Co byste o události Fashion Event Dotek ráda řekla?
Fashion Event Dotek je nádherná akce, která podporuje jak mladé designéry, tak i neziskovou organizaci pomáhající ženám, jež se bohužel potýkají s rakovinou prsu. Tento projekt otevírá oči nejen účastníkům, ale i právě studentům, kteří jej organizují. Musím říct, že díky práci na Fashion Event Doteku si uvědomíte, že rakovina, ať už prsu nebo něčeho jiného je velmi zrádná nemoc a může se týkat opravdu každého a v těchto situacích je každá pomoc opravdu cenná. Možná proto je pro organizační tým Fashion Event Doteku tato událost srdcovou záležitostí.
Letošní ročník Fashion Event Doteku byl nejen netradiční, ale i organizačně velmi náročný, protože se mnoho věcí měnilo doslova ze dne na den, ale máme všichni obrovskou radost z toho, že naše designérská aukce pomohla nadaci Aliance žen s rakovinou prsu, pro níž se díky naší aukci podařilo získat přes 10 000 Kč.
Co nejvíce oceňujete na studiu Univerzity Tomáše Bati?
Přístup a praxi. Už od prvního dne na mě náš Ústav marketingových komunikací zapůsobil velmi přátelsky. V našem ústavu totiž nikdy nejste sami a možná proto jsme zde trávili skoro veškerý čas dokonce i ten volný.
Další výhodou je převedení toho co se naučíme do praxe. Na našem ústavu se vyučuje řada předmětů, ze kterých si každý může vybrat právě ty, které ho baví a chtěl by se jim věnovat i v budoucnu. Poté pak získanou teorii přenášíme do praxe, což je asi největší výhoda, protože si můžeme vybrat projekt, který se nám nejvíce líbí a ten pak společně organizovat.
Jsou zde rovněž úžasní profesoři, kteří jsou opravdoví odborníci na danou problematiku, a hlavně jsou ochotni vždy se vším pomoci a dát nám studentům cenné rady do našeho profesního života.
Jste extrovert?
Extrovert určitě nejsem. Jsem kombinací extroverta a introverta. Hodně záleží na mojí aktuální náladě.
Co vám nejvíce chybí ze života, který jste žila před pandemií koronaviru?
Určitě moji kamarádi a tím, že většinu z nich jsem měla ve škole a ve Zlíně, tak mi chybí i Zlín, a hlavně ta atmosféra u nás na FMK. Sice se teď scházíme alespoň online, ale tento způsob komunikace a setkání nikdy nenahradí skutečný lidský kontakt.
Děkuji za rozhovor.
Autor všech fotografií v tomto rozhovoru: archiv Kamily Prokopové