Zaměstnanci si neuvědomují svoji hodnotu
Ano, vím, jsme na blogu informačního webu o módě, ekonomice a lifestyle a téma HR, zde není stěžejní, ale bez zaměstnanců by firmy jaksi neexistovaly a jsou lidé, kteří jsou zaměstnanci firem i v módním průmyslu. Vše, co souvisí s módním průmyslem, jak v Česku, Evropě i světě, tak sem na Fashion Industry CZ patří.
Stejně jako další společnosti i já mám témata blogu dopředu naplánovaná, ale najdou se volná místa, kam doplňuji témata, která v dané chvíli považuji za velmi aktuální a chci jim věnovat pozornost. Tímto krásným příkladem je i tento dnešní článek na téma, že si zaměstnanci neuvědomují svoji hodnotu.
Kladu si otázku, čím to vlastně je? Vzhledem k tomu, že jsem na vysoké škole studovala obor Komunikace a lidské zdroje, jehož součástí byly předměty užitečné pro výkon personalisty, je mi jasné, že odpověď není asi zcela jednoznačné určit.
Jsme jen zaměstnanci
Ano, toto člověk slýchává, zvláště od jednotlivců, jsem jen zaměstnanec. I tímto podnadpisem by se daly shrnout následující řádky, lépe je shrnout než jen souslovím výše totiž asi ani nejde. Také se vám stává, že přijdete například do firmy na recepci a paní, která tam sedí a tváří se, že ji obtěžujete, vám řekne, já jsem jen recepční?
Proboha. Jak jen recepční? Říkáte si. Je velmi zásadní osoba, je ten první článek, se kterým se člověk setká, když se přibližuje k dané firmě, vstoupí do jejich prostor. Napadá vás otázka, to jí řekl, kdo, že je jen recepční?
Její vedení, které nechce zaplatit kompetentní osobu, která by měla mozek a byla schopná jej použít, tak tam za pár korun nasadí tzv. kuňku? To má být vizitka společnosti, ou jééé, řekne si člověk, jací jsou asi další zaměstnanci?
Ano, každý člověk má nějaké předpoklady a schopnosti a je fajn, že existují různé typy profesí, kde se každý může uplatnit, ale měl by se zlepšovat a chtít být lepší. Platí to pouze u vedoucích pozic? Snad ne! Už jen pro svůj lepší pocit snad člověk na sobě pracuje, aby byl lepší. Nebo ne?
Nebo moderní je říct si, je to jen recepční, není potřebná jako generální ředitel a marketing a pr oddělení atd.? Můžeme být rádi, že tam není robot a sedí tam alespoň nějaká osoba? Pardon. Nemyslím, že je v pořádku celkově mít nekompetentní lidi na daných postech, ale o tom až jindy. I když možná i ty kompetence a vážit si vlastní práce spolu souvisí.
Když si ani sami zaměstnanci neuvědomují svoji hodnotu pro firmu, je to smutné
Jsem poměrně hodně aktivní člověk, který se věnuje pracovně různým činnostem, i když povětšinou se točí okolo marketingu a módního průmyslu. Mám svoje pracovní činnosti velmi ráda a tak nějak se mi prolínají často i s osobním životem, není tedy překvapení, že se dostávám do komunikaci s nejrůznějšími typy lidí a mám to tak i v soukromí, nejen v pracovním životě a jsem za to velmi vděčná, mám díky tomu vhled do různých situací, přemýšlení lidí apod.
Chtěla jsem kdysi získat jednu informaci v e – shopu po telefonu, když jsem tam volala. Zvedla to tehdy nějaká paní a řekla, že ona není kompetentní k tomu mi pomoct a číslo na konkrétní kompetentní osobu mi předat nemůže a v jiném e – shopu jsem se dozvěděla, že číslo ani nemá. Říkáte si, neuvěřitelné? Realita mnoha firem, bohužel. A kontakty na jejich webu – info@….
Díky tomu, že jsem schopná se dostat k vedení firem, mnohdy jsem od nich slyšela, proč se ke mně tato zajímavá informace nedostala? Vy jste psala na info@ , to nikdo nečte, pošlete mi to na můj e – mail xy.
Jsem člověk, který se jen tak při své cestě k cíli nenechá odradit. Podobná situace jako výše s telefonátem do e – shopu se mi stala i v jiných firmách, například obchodech, když jsem pochválila a konstruktivně něco kritizovala, chtěla jsem jako zákaznice předat zpětnou vazbu, o které se všude mluví a píše, jak je důležitá a reakce pracovníka na nižší pracovní pozici? Já jsem jen prodavačka a zírá na mě.
Jako pardon, říkám jí, jste osoba z dané firmy, vy můžete info předat své/mu vedoucí/mu a ten na patřičná místa, já teď mluvím s Vámi, ne s vedením firmy, i když později se k němu dostanu. Každý ale nemá tu možnost.
Stojí tedy firmy skutečně o zpětnou vazbu od svých zákazníků, která jim reálně pomůže se posunout vpřed?
Dnes jsou některé typy práce nedoceněny a nemyslím jen finančně, ale obecně. Zvláště pozice nižší než vrcholový management. Osobně velmi obdivuji lidi, kteří si váží sebe a jsou hrdí na svoji práci a dělají ji, jak jen nejlépe umí, bez ohledu na to, zda jsou zaměstnanci, osvč na manažerských postech či obsluha veřejných toalet.
Jak tuto problematiku vnímáte vy?
Zaujal vás článek, za komentáře i sdílení na sociální sítě budeme rádi.
Pokračujte ve čtení inspirativního čtení ZDE.
Zdroj fotografií: pixabay.com