Máme tady září, ale myslím, že je fajn neochuzovat se o zážitky díky pevně daným plánům a je přínosné mít prostor neplánovaným momentálním nápadům, respektive jejich realizaci během cestování a platí to i pro cestu domů, tedy při návratu domů ať už ze služebně-pracovních cest, výletů či dovolené.

Toto platí nejen v době letních či jiných prázdnin a době dovolené v každém ročním období, ale i pro cesty, kdy se například vracíme z návštěvy naší vzdálené či blízké rodiny nebo kamarádů.

Neochuzujte se o zážitky, aneb neplánované zážitky z cestování

Lidé se často zbytečně ochuzují o zážitky z cestování

Jistě to znáte také, protože jste to někdy zažili, jsou lidé, kteří mají jasně vymezené plány a tím se ochuzují zbytečně o mnoho zážitků, které mohou získat poměrně levně, bezplatně. Možná jste i vy byli těmito lidmi.

Potom jsou lidé jako já, kteří někdy navrhnuli svým spolucestujícím, že když už se někam jede a potom se vrací domů, bylo by fajn na zpáteční cestě udělat v jejím průběhu zastávku – odbočit z cesty pár km a navštívit například nějakou přehradu. Tento nápad se mnohdy s pochopením spolucestujících nesetkal s pochopením, ani ne proto, že by už po návratu domů měli jiný program, ale tak nějak z principu.

Někteří spolucestující nechápou, že není třeba jet pouze s jedním cílem, že je možné mít více cílů i cestou tam, ale i zpět, že vlastně ušetří, protože tam nemusí jet xkrát, ale čistě prakticky řečeno, že získají více zážitků za jedny peníze.

Tento text není mojí snahou někoho kritizovat, ale spíše přivést k zamyšlení, jak si lze život ještě více užít a mít více krásných zážitků plných emocí, poznání a utužení vazeb se svými spolucestujícími, které má člověk moc rád a je šťastný, když se na společné cestě dohodnou a tráví spolu čas.

Neochuzujte se o zážitky, aneb neplánované zážitky z cestování

Když má člověk aktivní kamarády na stejné vlně jako jen on sám, je to úžasné

Opakem výše zmíněných lidí je moje dobrá kamarádka, nevím, zda ji mohu jmenovat, nebo ne, a proto její jméno zmiňovat nebudu. Ta kamarádka je žena činu a má ráda zážitky. Letos v létě jsme spolu cestovaly na jednodenní odpočinkový výlet relax v termálních lázních Rajecké Teplice na Slovensku.

Nejen, že jsme si ten den naplno užili na území Slovenska a obzvláště ve městě Rajecké Teplice, a díky tomu vznikly nádherné fotografie, protože je tam skutečně krásně, ale získaly jsme nový zážitek i cestou domů a právě o tom bych se ráda zde zmínila. O naší návštěvě Rajeckých Teplic vám zde někdy ráda napíši článek, který můžete přijmout jako tip na výlet, inspiraci kam vyrazit za odpočinkem.

Neochuzujte se o zážitky, aneb neplánované zážitky z cestování

Nový pohled na známé místo

Kamarádka se rozhodla vzít mě na místo, kolem kterého jsem jako malá holka jezdila se svojí rodinou, nikdy jsme na tam nebyli, protože jsme tam jeli na návštěvu k rodině a cestou zpět jsme spěchali domů, protože jsme měli jiné plány a mnohdy už bylo pozdě večer.

Když jsme se takto s kamarádkou vracely cestou domů ze slovenského relaxu v Rajeckých Teplicích, odbočila z hlavní cesty a vzala mě na místo, které sama velmi dobře znala, protože tam jezdila několik let zpět velmi často se svými přáteli, jak byla překvapená, když zjistila, že na tomto místě je vyhlídka. Na vyhlídku jsme se při západu slunce rozhodly vyškrábat.

Bylo obrovské štěstí, že jsem žena připravená na různé zážitky, ano táhnu s sebou spoustu věcí a mnoho lidí, již se mnou cestují, obvykle nechápavě kroutí hlavu. Vzhledem k tomu, že jsme jely jen na jeden den a měly plus mínus daný program, adekvátně jsem se oblékla, ale vzala jsem si i tenisky a lehkou džínovou bundu, která se může hodit, když jedeme přes hory, říkala jsem si.

Neochuzujte se o zážitky, aneb neplánované zážitky z cestování

Po zastavení jsem si přezula boty z jemných a velmi trendy lila nazouváků jsem vklouzla do lila městských tenisek. Do přírodního terénu to nebylo ideální, ale dostačovalo to. Vyhlídka byla nádherná. Protože jsme měly krásný pocit z úžasného dne a spokojenost, že jsme si odpočinuly a užily volno, ještě se nám domů nechtělo, a proto jsme se šly projít k nedaleké přehradě, kde jsem nikdy nebyla, jen jsem kolem ceduli vedoucí k ní, projížděla se svými příbuznými.

Podělte se s námi, které místo cestou domů při návratu z nějakého výletu, dovolené apod. uchvátilo vás?