Naučte své zaměstnance podporovat váš byznys
Možná si nyní říkáte, vždyť jsou školení a pečlivě vybraní pro svoje pracovní pozice, na kterých pracují. Je tomuto tak opravdu u všech? Na všech liniích? I na příklad u pomocného personálu, uklízeček, recepčních apod.?
Když zaměstnanci ničí váš byznys a vy to nevíte, ale dozvíte se to
Mít úplný přehled o celé pracovní době každého vašeho zaměstnance každý den asi úplně nejde ani v případě té nejlepší organizační struktury ve firmě.
Musím říct, že mě osobně se velmi líbila reality show Utajený šéf, kdy vedení firem se dostalo mezi své zaměstnance na jejich pozice během běžných dnů a viděli tak realitu, nejen fotky či něco od stolu.
Jsem hodně komunikativní osoba s mnoha známými a zkušenostmi získanými poctivou letitou prací, ano je mi 33 let, ale na rozdíl od mnoha jiných lidí, získávám své zkušenosti už do studia na střední škole díky různým brigádám systematicky hledaným v oblasti marketingu.
Práce jsem se nikdy nebála a nebojím, ale snažím se ji dělat konstruktivně a co nejlépe umím. Mám spoustu známých, kteří si myslí, že stejně to mají jejich zaměstnanci a ti co je mají kontrolovat, tak to dělají, ale….jeden příklad z praxe, kdy zaměstnanci ničí byznys firmy.
Zaujala mě jedna firma, zatím jsem neznala majitele a narychlo jsem tam zavolala, číslo na kompetentní osobu v marketingu jsem nenašla a skončila jsem na recepci, tam mi paní řekla, že mi číslo na marketing raději nedá, aby neudělala něco špatně. Upřímně, udělat toto v mojí firmě, vynadám si, že je nevyškolená, a pokud je vyškolená, dostala by asi na hodinu výpověď. Není tam proto, aby si to odseděla, ale aby byla nápomocná fungování mého byznysu, díky čemuž jí můžu vyplatit mzdu.
V čem byla chyba? To číslo mi měla dát, protože jsem jasně řekla, kdo jsem a že jsem z oboru jako jejich firma a můžu jim být nápomocná, pomoct jejich byznysu být lepší. Až osoba na marketingu dle svých strategií a koncepce má vyhodnotit, zda spolupracovat se mnou budou nebo ne. Bohužel toto jsem nezažila jen jednou během doby svého podnikání. Vždy to ale nakonec sdělím vedení či samotnému vlastníkovi firmy a ti nejsou nadšení, že se to stalo.
Myslím, že je fajn i služba mystery schopping apod. Zkoumejme, co dělají naši lidé, chvalme je, ale i motivujme být lepší. I díky jejich práci náš byznys na tom bude lépe.
Každá pracovní pozice s sebou nese kompetence
Ještě k předchozímu příkladu. Kdybych firmě vyrábějící hřebíky nabízela prodej rohlíků, chápu, že i recepční by mě poslala do háje. Ale toto byl jiný případ. Važme si času svého i svých obchodních partnerů a celkově lidí okolo nás. Zkracujme rozhodovací procesy, mějme správně vybrané lidi na svých pracovních pozicích nejen z pohledu pracovní zkušenosti, ale i osobnostních rysů.
Školte své zaměstnance
Možná své zaměstnance i šokujte a testujte je, například tím, že jim někdo s Vámi dohodnutý zavolá apod. Nevybírejte si zaměstnance jen dle tabulek, ale i povahových rysů.
Jak jste řešili, že vám někdo ničil byznys a přišli jste na to vůbec? A potkali jste v nějaké firmě nějakého ničitele či ničitelku byznysu?
Pokračujte ve čtení článků lifestylového typu ZDE.
Zdroj všech fotografií: pixabay.com