Kvalitní komunikace se zaměstnanci je důležitá
Když se řekne komunikace, většina lidí si obvykle představí komunikaci verbální, neboli mluvení dvou osob spolu. V dnešním článku se rozhodně nebudu věnovat typům komunikace, protože to není pouze na jeden článek téma, ale minimálně na celý seriál článků.
Kvalitní komunikace se zaměstnanci je důležitá pro interní fungování firmy
Zdá se vám samozřejmé mít povědomí o tom, že kvalitní komunikace se zaměstnanci je důležitá pro interní fungování firmy? Mnohde ale komunikace nefunguje, jak by měla a mohla.
Zaměstnanci se často bojí říct svůj názor, protože mají strach, že je jejich nadřízený pracovník vyhodí, přestože jejich podněty by mnohdy pomohly k lepšímu fungování firmy i v detailech a jejich podněty jsou konstruktivní. Někdy střední management nesnese pocit, že něco fajn vymyslel jejich podřízený, místo aby byl nadšený, že všichni tzv. táhnou za jeden provaz a jejich energie vede k lepšímu fungování firmy, bohatnutí a vyšší mzdě.
Kvalitní komunikace se zaměstnanci má přínos pro fungování firmy směrem ke světu vnějšímu
Někdy je situace taková, že zaměstnanci nejsou inspirováni k tomu, aby přemýšleli, a když nastane určitá situace, aby na ni adekvátně reagovali a raději řeknou, že je to mimo jejich kompetenci a odkáží člověka zvenčí firmy na jinou osobu a s ní se nelze spojit apod.
Mnohdy by stačilo, kdyby vedení firmy dalo větší kompetence svým zaměstnancům. Je velmi zajímavé, když člověk potká majitelku či majitele nějaké firmy, jak jsou ochotní a otevření komunikaci a často jej odkáží na kompetentního pracovníka ve své firmě v případě řešení nějaké záležitosti.
Pokud ovšem někdo napíše na obecný e – mail info@, přestože mu často přijde e – mail, že e – mail by předán kompetentní osobě, už nikdy až na výjimky se reakce nedočká. A když se s vedením takovéto firmy setká, tak se dozví, že info@ nikdo nečte a dostane přímý kontakt na kompetentní osobu. Když zavoláte na obecné číslo, které v kontaktech na webu firem najdete, je to podobné, odkáží vás až na výjimky na e – mail info@ a že ho předají kompetentní osobě.
Přitom, kdyby osobu vždy pracovníci odkázali na kompetentní osobu už od recepce apod., všem by to ušetřilo mnoho času a dané firmě, která jedná napřímo a funguje, jak tvrdí, by to mohlo k navýšení zisků.
Pracujte na zlepšení komunikace ve své firmě a se svými pracovníky i mezi nimi, dopřejte svým zaměstnancům skutečný pocit, že vás jejich názor zajímá, nikdy nevíte, jaký podnět bude pro vaši firmu užitečný.
Zdroj úvodní fotografie: pixabay.com
Pokračujte ve čtení dalších článků lifestylového typu ZDE.