Doba, kdy se veletrhy konaly pravidelně a periodicky není zas až tak dávná. Ať už pouze jen fandíte nějakému oboru a zajímáte se o něj, jistě jste někdy byli na nějakém veletrhu. Zvláště pokud podnikáte, či jste na nějaké vyšší pracovní pozici v rámci vaší firmy, tak mi jistě potvrdíte, že veletrhy mají nejen svůj význam, ale i kouzlo, které nám jako lidské společnosti chybí. Rozhodla jsem se ohlédnout se za veletrhy pro jejich připomínku.

Když se konaly veletrhy pravidelně periodicky

Veletrhy Styl a Kabo

Vzhledem k tomu, že tento informační web Fashion Industry CZ se věnuje tématu fashion i tento článek se bude zabývat veletrhy zaměřenými na módní průmysl, věnované textilu, obuvi a módním doplňkům.

Dovolím si podělit se s vámi o příběh, ve kterém hlavní roli mají známé české veletrhy Styl a Kabo, které se obvykle konají 2x ročně v Brně na výstavišti, a to v únoru a srpnu.

Když se konaly veletrhy pravidelně periodicky

Je to velmi dávná historie, když jsem se vždy o víkendu, myslím v sobotu, dívala na pořad České televize Móda, extravagance, manýry (byl to pořad o módním průmyslu, což je patrné již z jeho názvu) a zasněně si říkala, jak bych se ráda podívala alespoň jednou na tu úžasnou akci veletrhy Styl a Kabo. Podotýkám, byla jsem malá holka z vesnice, tudíž z tehdejšího pohledu by se dalo říct, že to byl nedostižný sen.

Možná vás napadá otázka, jak jsem se vůbec k módě dostala, zvláště se svým ekonomickým vzděláním. Někdy se tomuto tématu budu věnovat zde na blogu informačního webu o módě Fashion Industry CZ.

Teď se vrátím zpět k veletrhům Styl a Kabo. Moje cesta na tuto významnou událost zvláště pro oblast B2B fashion byla postupná. Zhruba když mi bylo 16 let jsem si udělala kurz Fotomodelingu a hostesingu a následně díky nabídce agentury, která jej pořádala jsem se dostala na veletrh Styl a Kabo poprvé. Byl to tehdy pro mě úžasný zážitek, nikdy by mě nenapadlo, že jednou, vlastně v podstatě za pár let mě budou z dálky vystavovatelé zdravit.

Když se konaly veletrhy pravidelně periodicky

Ano, mám na mysli představitelky a představitele vystavujících firem, kteří obvykle jsou přítomni na veletrhu Styl a Kabo, ať už jako stálice, či nováčci. Toto bylo ještě před situací s koronavirem možné a obvyklé, a to díky mojí práci inzertní poradkyně, nejdříve pro odborný B2B časopis Móda Revue a následně pro odborný B2B časopis Svět textilu a obuvi.

Když se konaly veletrhy pravidelně periodicky

Možnosti na veletrzích Styl a Kabo?

Jak známo, veletrhy Styl a Kabo jsou odborné veletrhy určené odborníkům z módního průmyslu, textilního, oděvního a kožedělného průmyslu, tudíž to byla vždy událost setkání odborníků, jak z Česka, tak i ze zahraničí.

Veletrhy byly nejen úžasnou příležitostí seznámit se s novinkami v oblasti nabídky výrobků, kolekcí oblečení, obuvi a doplňků vystavujících firem, ale také ideální chvíle lépe poznat představitele vystavujících firem.

Veletrh nabízel možnost prohlédnout si módní přehlídky, zúčastnit se různých přednášek a odborných seminářů, např. o trendech apod.

Veletrh byl v podstatě místo, kam se člověk dvakrát ročně těšil, byl to jakýsi bod komunity lidí, kteří se nejen vzájemně potřebují, ale myslí stejně a mají stejný cíl – úspěšné fungování v módním průmyslu.

Doufám, že se zase setkáme na veletrzích Styl a Kabo v srpnu 2021.

Když se konaly veletrhy pravidelně periodicky

Spolupráce se zahraničními veletrhy

Z předchozího textu jste jistě pochopili, jak si cením odborníků, miluji vše, co patří k módnímu průmyslu, chápu jeho význam a hlavně jsem šťastná, že mohu v tomto krásném, úžasném a mnohdy více drsném odvětví než se může zdát, působit.

Jak už to tak u některých lidí bývá, během svých pracovních aktivit zjistí, že jim něco nesedí a rozhodnout se k aktivitě, něco s tím udělat…pokusí se o změnu. Přesně to byl i můj případ, díky svým aktivitám, převážně v B2B, ale i pohybu mezi koncovými spotřebiteli jsem nabyla dojmu, že v České módě je co zlepšovat a založila jsem tento informační web o módě Fashion Industry CZ. Více informací proč, jsem jej založila najdete zde.

V rámci aktivit za informační web o módě Fashion Industry CZ v souvislosti s mým přesvědčením a misí i vizí jsem začala navazovat různé spolupráce, jeden typ je mimo jiné s veletrhy. Člověk je velmi šťastný, že díky tomuto může vám, návštěvníkům a čtenářům tohoto informačního webu o módě Fashion Industry CZ přinést zajímavosti ze světa B2B, které oceňují i koncoví spotřebitelé mezi vámi, protože mají informace v předstihu.

Jsem tvor pokorný, a zvláště pokud se mi podaří uzavřít spolupráci s velkými a známými veletrhy je mi obrosvkým potěšením, protože to znamená, že moje mise a vize zajímá i někoho jiného, vidí v ní smysl, a zvláště pokud je to projekt, který existuje takto dlouho jako velké evropské fashion veletrhy apod., je to úspěch.

Mám moc ráda Turecko, zvláště pro lidi, kteří mě znají nebude překvapení, že moje navázaná spolupráce s veletrhem v Beleku je pro mě osobním úspěchem, zvláště z důvodu mojí lásky k Turecku a hlavně tamější kvalitní produkci.

Doufám, že i nadále nám jako čtenáři zůstanete věrni, budete šířit povědomí o našem webu a případně nás budete kontaktovat ohledně spolupráce.

Který módní veletrh nejvíce chybí vám?

Autor všech fotografií v tomto článku: archiv Sandry Friebové

Autorství fotografie je stejné i úvodní fotografie, na této fotografii je Ellen Haeser při své přednášce o módních trendech právě na veletrhu Styl a Kabo.