Kdy říct ne obchodním partnerům a zákazníkům

Po přečtení tohoto titulku se zněním kdy říct ne obchodním partnerům a zákazníkům jste se možná i trochu vyděsili a říkáte si, proč bych vůbec říkal/a ne svým obchodním partnerům a zákazníkům, kteří mě živí a často to jsou už po letech podnikání a působení v dané oblasti i moji přátelé. V určité míře je to ale důležité a ve výsledku i přínosem pro zákazníky a obchodní partnery.

Umět říct někdy ne obchodním partnerům je důležité

Umět říkat ne totiž nakonec má význam nejen pro vás, vaše blízké, ale právě i obchodní partnery a zákazníky/zákaznice. Všichni se jistě shodneme na tom, že si vážíme obchodních partnerů, často je máme moc rádi i jako lidi.

Bohužel se ale někdy stává, že oni si neváží nás a vlastně ani sebe, protože po nás chtějí služby ve chvíli, kdy nám způsobují výrazný nekomfort, a to jen proto, aby si dokázali, že jsou v pozici toho, kdo má návrh, vždyť jeho peníze nás přece živí.

Možná jsou sami vůči svým zákazníkům zvyklí fungovat stejně, neřeší a nerespektují právo na volný čas apod., a to jak svůj tak i ostatních lidí, často jsou to lidi, kteří nemají téměř žádný osobní život a přijde jim to normální, nebo to nechtějí řešit, možná si to ještě nepřiznali. Hlavně by se ale svět nezastavil, kdyby si ozvali ve vhodnější dobu. Často totiž danou službu od nás ani nepotřebují urgentně.

Proč vůbec říkat ne, aneb každý máme právo na soukromí

Myslím, že to máte stejně, chcete naplno pracovat pro své zákazníky a obchodní partnery, mít s nimi kvalitní dobré dlouhodobé vztahy, často i na přátelské bázi, ale… Je nutné si uvědomit, že bez kvalitního odpočinku nebudete dlouhodobě schopni špičkových výkonů, které chcete a potřebujete odvádět.

Proto je potřeba říkat ne. Navíc spokojený a kvalitní soukromý život také není samozřejmostí, což si mnoho z nás často a dlouho neuvědomuje do chvíle, než se mu zboří jak domeček z karet. Nastává to mnohdy po dlouhodobém nedostatečném angažování se v něm. Ať už ze strany muže či ženy, často obou stran.

Soukromí je pro většinu z nás velmi důležitá část života, a pokud není v souladu s námi samými, nejsme ani v oblasti pracovní dlouhodobě podávat kvalitní výkon. Je běžné, že ne vždy život je ideální a hledáme kompromisy. Respektujme ale lidi okolo sebe, ale i sebe samotné.

V nějakém filmu jsem kdysi slyšela hlášku, že s nějakou paní si pán bral i celou její rodinu, myslím, že u osob, které milují svoji práci, jejich protějšky žijí tak trochu (hodně) i s jejich prací. Důležité je vždy komunikovat a snažit se, aby vše bylo vyváženo.

Vy jako obchodní partneři někoho či zákazníci, chcete aby váš obchod, kadeřnice apod. byla tady pro vás s úsměvem a spokojená a měla chuť provozovat svoji živnost a služby či vyráběla produkty, které máte tak rádi co nejdéle, ne? Nechcete vyhořelou s prominutím zoufalou trosku unavenou a na pokraji zhroucení bez chuti do života, že? Mějte respekt.

Říct ne a navrhnout alternativu je správná cesta

K tomu článku mě inspirovalo čtení jednoho textu na sociálních sítích v období Vánoc, kde byla nadšená jedna zákaznice, že ji nějaká podnikatelka vyhověla v době, kdy nemusela a angažovala se v záležitosti, která snesla odsun a zatáhla do toho i další lidi a ukrojila si to z času, kdy mohla být se svojí rodinou.

Každý jsme jiný a máme období, kdy se více věnujeme práci a někdy zase soukromí. Ale nepovažujme lidi okolo sebe za otroky. Mějme rádi sami sebe i ostatní lidi ve svém okolí.

Říct ne a navrhnout alternativu je správná cesta. Opakuji, vážím si lidí okolo sebe, svoji práci mám moc ráda, ale snažím se mít i prostor na odpočinek, i když často jej odsouvám, protože je potřeba něco udělat. Ale snažím se mít i respekt k ostatním.

Snažím se kvůli svému zdraví umět říct ne, ale vždy navrhuji alternativu, chci mít vyvážený a spokojený život, jak rovinu pracovní, tak i osobní.

Kdy jste naposledy řekli svým obchodním partnerům ne?

Zdroj úvodní fotografie: pixabay.com

Přečtěte si další články lifestylového typu v naší kategorii Blog.