V tomto článku se s vámi podělím o svoje tipy na zajímavé knihy o marketingu a módě, které lze použít pro projekt, kde se prolíná marketing a móda. Vycházím z vlastní zkušenosti. Z oblasti módy nebudu doporučovat etiketu ani vyloženě knihy, které jsou zaměřené na historii módy, ale moje doporučení bude z pohledu podnikatele vhodné pro člověka, který rozjíždí business v módě.
Odborné knihy o módě a marketingu jsou přínosem pro každé pracovní období
Myslím, že je jedno, zda jste člověk, který v módním průmyslu pracuje, podniká, chystá se začít podnikat, nebo studuje na vysoké škole a zajímá se o marketing. Sama jsem ještě letos v létě byla studentkou oboru Komunikace a lidské zdroje na VŠEM a po úspěšném ukončení této školy jsem knihy, které jsem si původně koupila pro účely bakalářské práce, využila pro manažerské plánování rozjezdu projektu informačního webu o módě a módním průmyslu Fashion Industry CZ.
Nyní je pro zajímavé tipy využívám dál a v blízké budoucnosti z nich opět budu čerpat informace pro tvorbu kontrolních analýz, abych zjistila, jak si projekt stojí a co můžu udělat pro vaši spokojenost, tzv. kde ubrat a kde a co přidat. Chci tím říct, že pokud se konstantně zajímáte o určitý obor, z jedné knihy lze čerpat v různých pracovních obdobích.
Cena odborné knihy není nejzásadnější.
Cílem tohoto článku není dělat reklamu, ale spíše přinést recenzi spokojené uživatelky pro vás, čtenáře tohoto blogu.
Úmyslně dále zmiňuji běžně dostupné knihy. Věřím, že nejsem jediná, kdo se občas utápí v záplavě informací a hledá nějaký tip, kterého by se chytil a podle něj si vybral knihy k určitému účelu. Díky studiu na vysoké škole jsem získala vztah k odborným knihám a rozhodla jsem se postupně během svého života rozšiřovat jejich sbírku. Zjistila jsem, že nízká cena za knihu nemusí mít žádnou vypovídací hodnotu o kvalitě jejího obsahu.
Dávám zde úmyslně recenzi na běžně dostupné knihy, na internetu či přímo v kamenných prodejnách nejrůznějších knihkupeckých řetězců, protože dobré nemusí být vždy jen to nejdražší.
Recenze odborných knih o módě a marketingu od spokojené uživatelky
Myslím, že žádná kniha o módě či marketingu není špatná, ale je potřeba se zamyslet, co potřebujeme a chceme zjistit za informace. Udělat si nějaký plán, ideálně si i vypisujte poznámky (informace, které vás zaujaly a ty, které považujete za důležité), protože i po čase se k nim můžeme vracet.
Fashion management
Autorky knihy: Ing. Klára Haunerová, Ing. Vladimíra Khelerová, CSc., Mgr. Zuzana Šimonovská, LL.M.
Rok vydání: 2019
Toto je za mě naprosto úžasná kniha, kterou by opravdu měl mít každý, kdo se jen trochu zajímá pracovně i jako fanoušek o módu a módní průmysl. Naleznete zde také fakta o českém módním průmyslu, zajímavosti ze zahraničního módního průmyslu v číslech, ale i informace o udržitelnosti a další.
Strategický marketing, Strategie a trendy – 2. rozšířené vydání
Autorka knihy: Dagmar Jakubíková
Rok vydání: 2013
Tato kniha je super nejen pro vstupní analýzy při rozjíždění projektu, ale i pro inspiraci pro analýzy zjištˇování stavu, jak si projekt, či podnik vede po určité době fungování.
Marketingový výzkum, Postupy, metody, trendy
Autor knihy: Radek Tahal a kolektiv
Rok vydání: 2017
Když jsem psala bakalářskou práci, hlavně na začátku, měla jsem obrovské obavy ze statistiky, ale díky myslím, že hlavně díky této knize, jsem přežila a něco se i přiučila a pochopila. Je to skvělá kniha a věřím, že pomůže nejen lidem, kteří jsou na tom stejně, jako jsem byla já, bojí se statistiky, ale i lidem, kteří se statistiky nebojí a posune je dál, případně jim důvěrně známá fakta připomene.
Marketingová komunikace a Moderní marketingová komunikace, 2. zcela přepracované vydání
Tyto dvě knihy se úžasně doplňují, proto je zmiňuji společně. První z nich je od Miroslava Karlíčka a kolektivu z roku 2016, druhá od Jany Přikrylové a jejího kolektivu z roku 2019. Obě publikace přináší super souhrn online i offline marketingových způsobů komunikace. Nechybí zde informace o krizové komunikaci, na kterou každá z odborných knih nahlíží trošku jinak.
Reklama, Jak dělat reklamu, 4. aktualizované a doplněné vydání
Autoři knihy: Doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D., Ing. Jiří Mikeš
Rok vydání: 2018
Kniha plná zajímavostí mimo jiné o lidské povaze a vnímání propagace. Tato kniha vám jistě pomůže s tvorbou konkrétní reklamy, která bude mít úspěch.
Jak na sítě, Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích
Autorky knihy: Michelle Losekoot, Eliška Vyhnánková
Rok vydání: 2019
V této knize najdete spoustu zajímavostí, inspirace, konkrétních typů, které vám usnadní práci se sociálními sítěmi a věřím, že díky této knize si stanovíte plán, podle kterého budete pracovat na zlepšení svého postavení na sociálních sítích s cílem, aby vaše podnikání bylo úspěšné.
Můj osobní tip
Od doby, kdy jsem dokončovala školu, si příležitostně zajdu navštívit kamennou prodejnu firmy Levné knihy v Praze, Olomouci, či Prostějově, kde objevím vždy nějaký zajímavý kousek, nejen z oblasti marketingu, módy, ale i osobně – profesního rozvoje.
Mnoho knih jsem koupila také v knihkupectví Luxor.
Úvodní fotografie: archiv Sandry Friebové
Zůstaňte s námi ve spojení
Sledujte náš blog, protože mezi dalšími články zde zveřejněnými bude článek věnovaný knihám o módě, které mě zaujaly a proč, ale i tipům na zajímavé knihy o osobnostním a profesním rozvoji.
Podělte se s námi o svoji zkušenost, ať už zde v komentářích či na sociálních sítích. Jaká kniha z oblasti módy a marketingu je vaše oblíbená, už ji vlastníte, či si ji chystáte pořídit?