V tomto článku se s vámi podělím o svoje tipy na zajímavé knihy o marketingu a módě, které lze použít pro projekt, kde se prolíná marketing a móda. Vycházím z vlastní zkušenosti. Z oblasti módy nebudu doporučovat etiketu ani vyloženě knihy, které jsou zaměřené na historii módy, ale moje doporučení bude z pohledu podnikatele vhodné pro člověka, který rozjíždí business v módě.

Odborné knihy o módě a marketingu jsou přínosem pro každé pracovní období

Myslím, že je jedno, zda jste člověk, který v módním průmyslu pracuje, podniká, chystá se začít podnikat, nebo studuje na vysoké škole a zajímá se o marketing. Sama jsem ještě letos v létě byla studentkou oboru Komunikace a lidské zdroje na VŠEM a po úspěšném ukončení této školy jsem knihy, které jsem si původně koupila pro účely bakalářské práce, využila pro manažerské plánování rozjezdu projektu informačního webu o módě a módním průmyslu Fashion Industry CZ.

Nyní je pro zajímavé tipy využívám dál a v blízké budoucnosti z nich opět budu čerpat informace pro tvorbu kontrolních analýz, abych zjistila, jak si projekt stojí a co můžu udělat pro vaši spokojenost, tzv. kde ubrat a kde a co přidat. Chci tím říct, že pokud se konstantně zajímáte o určitý obor, z jedné knihy lze čerpat v různých pracovních obdobích.

Cena odborné knihy není nejzásadnější.

Cílem tohoto článku není dělat reklamu, ale spíše přinést recenzi spokojené uživatelky pro vás, čtenáře tohoto blogu.

Úmyslně dále zmiňuji běžně dostupné knihy. Věřím, že nejsem jediná, kdo se občas utápí v záplavě informací a hledá nějaký tip, kterého by se chytil a podle něj si vybral knihy k určitému účelu. Díky studiu na vysoké škole jsem získala vztah k odborným knihám a rozhodla jsem se postupně během svého života rozšiřovat jejich sbírku. Zjistila jsem, že nízká cena za knihu nemusí mít žádnou vypovídací hodnotu o kvalitě jejího obsahu.

Dávám zde úmyslně recenzi na běžně dostupné knihy, na internetu či přímo v kamenných prodejnách nejrůznějších knihkupeckých řetězců, protože dobré nemusí být vždy jen to nejdražší.

Recenze odborných knih o módě a marketingu od spokojené uživatelky

Myslím, že žádná kniha o módě či marketingu není špatná, ale je potřeba se zamyslet, co potřebujeme a chceme zjistit za informace. Udělat si nějaký plán, ideálně si i vypisujte poznámky (informace, které vás zaujaly a ty, které považujete za důležité), protože i po čase se k nim můžeme vracet.

Fashion management

Autorky knihy: Ing. Klára Haunerová, Ing. Vladimíra Khelerová, CSc., Mgr. Zuzana Šimonovská, LL.M.

Rok vydání: 2019

Toto je za mě naprosto úžasná kniha, kterou by opravdu měl mít každý, kdo se jen trochu zajímá pracovně i jako fanoušek o módu a módní průmysl. Naleznete zde také fakta o českém módním průmyslu, zajímavosti ze zahraničního módního průmyslu v číslech, ale i informace o udržitelnosti a další.

Strategický marketing, Strategie a trendy – 2. rozšířené vydání

Autorka knihy: Dagmar Jakubíková

Rok vydání: 2013

Tato kniha je super nejen pro vstupní analýzy při rozjíždění projektu, ale i pro inspiraci pro analýzy zjištˇování stavu, jak si projekt, či podnik vede po určité době fungování.

Marketingový výzkum, Postupy, metody, trendy

Autor knihy: Radek Tahal a kolektiv

Rok vydání: 2017

Když jsem psala bakalářskou práci, hlavně na začátku, měla jsem obrovské obavy ze statistiky, ale díky myslím, že hlavně díky této knize, jsem přežila a něco se i přiučila a pochopila. Je to skvělá kniha a věřím, že pomůže nejen lidem, kteří jsou na tom stejně, jako jsem byla já, bojí se statistiky, ale i lidem, kteří se statistiky nebojí a posune je dál, případně jim důvěrně známá fakta připomene.

Marketingová komunikace a Moderní marketingová komunikace, 2. zcela přepracované vydání

Tyto dvě knihy se úžasně doplňují, proto je zmiňuji společně. První z nich je od Miroslava Karlíčka a kolektivu z roku 2016, druhá od Jany Přikrylové a jejího kolektivu z roku 2019. Obě publikace přináší super souhrn online i offline marketingových způsobů komunikace. Nechybí zde informace o krizové komunikaci, na kterou každá z odborných knih nahlíží trošku jinak.

Reklama, Jak dělat reklamu, 4. aktualizované a doplněné vydání

Autoři knihy: Doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D., Ing. Jiří Mikeš

Rok vydání: 2018

Kniha plná zajímavostí mimo jiné o lidské povaze a vnímání propagace. Tato kniha vám jistě pomůže s tvorbou konkrétní reklamy, která bude mít úspěch.

Jak na sítě, Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích

Autorky knihy: Michelle Losekoot, Eliška Vyhnánková

Rok vydání: 2019

V této knize najdete spoustu zajímavostí, inspirace, konkrétních typů, které vám usnadní práci se sociálními sítěmi a věřím, že díky této knize si stanovíte plán, podle kterého budete pracovat na zlepšení svého postavení na sociálních sítích s cílem, aby vaše podnikání bylo úspěšné.

Můj osobní tip

Od doby, kdy jsem dokončovala školu, si příležitostně zajdu navštívit kamennou prodejnu firmy Levné knihy v Praze, Olomouci, či Prostějově, kde objevím vždy nějaký zajímavý kousek, nejen z oblasti marketingu, módy, ale i osobně – profesního rozvoje.

Mnoho knih jsem koupila také v knihkupectví Luxor.

Úvodní fotografie: archiv Sandry Friebové

Zůstaňte s námi ve spojení

Sledujte náš blog, protože mezi dalšími články zde zveřejněnými bude článek věnovaný knihám o módě, které mě zaujaly a proč, ale i tipům na zajímavé knihy o osobnostním a profesním rozvoji.

Podělte se s námi o svoji zkušenost, ať už zde v komentářích či na sociálních sítích. Jaká kniha z oblasti módy a marketingu je vaše oblíbená, už ji vlastníte, či si ji chystáte pořídit?