Pokud přemýšlíte, nad tím, jak vytvořit logo pro svoji firmu, nebo nový, či teprve plánovaný projekt, věřím, že vám tento článek pomůže.
Konečně máte název pro svůj projekt, se kterým jste ztotožnění a nyní hledáte možnost, jak pro něj získat logo, ale přečetli jste si k této problematice spoustu informací a výsledkem je, že máte v hlavě totální chaos a z nabídek tvůrců log vám jde hlava kolem? Nezoufejte! Rozumím vám, protože jsem to sama zažila a doporučuji se v klidu zamyslet nad základními pojmy a postupovat k získání loga postupně.
Máte poměrně dost velké množství známých a blízkých lidí kolem sebe, ale když řešíte nějaký problém, ihned si na někoho obvykle nevzpomenete a snažíte se řešit problém sami a až postupně si vybavíte, že existuje někdo, na koho se můžete obrátit?
Byla jsem na tom podobně, a proto si dovolím tvrdit, že je vhodné si nejdříve ujasnit pojmy logo a logotyp.
Logo vs. logotyp
Logo a logotyp jsou dva různé pojmy a je třeba se zamyslet, který z nich budete chtít.
Logo je v podstatě pouhý obrázek.
Logotyp je obrázek a text (název firmy).
logomaster.ai
Nemáte představu, jak bude váš nápad vypadat a nejste graficky zdatní? Máte představu, ale nejste příliš graficky nadaní? Nevadí! Dnes na štěstí existuje spousta programů na internetu, v nichž si můžete sami vyzkoušet mnoho věcí a získat tak představu o výsledku. Na této stránce si to můžete vyzkoušet a následně s přesnější představou jít za člověkem, který vám dále poradí a logo v potřebných formátech vám vytvoří.
Toto není reklama, jen tip ode mě člověka, kterému tato stránka značně pomohla. Výhodou této stránky je, že je zdarma a nemusíte se nikam registrovat.
Na Google najdete spoustu dalších zajímavých informací a možností, jak si zkušebně vytvořit logo.
Grafik vám technicky nejen vytvoří logo, ale dále upraví dle vlastních zkušeností tak, aby bylo ideální pro váš projekt.
Význam loga
Už když jsem vymýšlela název pro svůj informační web o módě, zamyslela jsem se nad celkovým konceptem, obsahem webu, bylo mi jasné, že chci logo, které nebude jen nějaký klikihák, který bude dobře vypadat, ale že tam chci něco, co bude vyjadřovat duši a obsah projektu.
Formát loga
Myslela jsem si, že s logem je to jednodušší, že stačí jeden formát a ahoj, bohužel to tak není, zvláště když člověk netvoří projekt na měsíc. Je k nezaplacení mít po ruce vstřícnou a komunikativní osobu zaměřenou na grafiku.
Hlavní podoba logotypu Fashion Industry CZ
Logo pro informační web Fashion Industry CZ
Když se pohybujete v módním průmyslu a hledáte název pro svůj projekt a chcete použít slovo fashion, téměř vše už existuje a vy nechcete být jen další z mnoha např. obchodů. Název Fashion Industry CZ vnikl proto, že se jedná o informační web o módě a mám ráda v určitých oblastech jednoduchost. Fashion Industry CZ doufám, je akceptovatelný i pro lidi nefandící angličtině, protože Fashion – je to tak rozšířené slovo, že každému je jasné, že jde o něco s módou a industry je průmysl, blízky známému slovu industriální a CZ je označení země, kde tento projekt vznikl. Název je anglický, protože zaměření projektu sahá za území Česka.
Trojúhelník máme v logu protože Fashion Industry CZ jako vyjádření 3 stran – web má jednu přímku, druhou má B2B sféra a třetí B2C sféra. Ty bílé linie uvnitř znázorňují spolupráci, která ústí v oboustranně spokojenou spolupráci.
Máme dvě podoby logotypu, a to právě pro potřeby různých použití, hlavní podoba je výše a ta druhá níže.
Druhá podoba logotypu Fashion Industry CZ
Budu ráda, když se podělíte o svoje zkušenosti s cestou, která vedla k vašemu nynějšímu logu, v komentářích i na Facebooku.