Veletrh Expo Riva Schuh a Gardabags posiloval vztahy i s Brazílií
VELETRH RIVA DEL GARDA: KLÍČOVÝ HRÁČ NA FORO LATINOAMERICANO DE CALZADO V BRAZÍLII
Síť setkání utkaná veletrhem Riva del Garda pokračuje celosvětově prostřednictvím projektu Expo Riva Schuh & Gardabags Around the World.
Poslední zastávkou na této cestě, zaměřené na rozšíření a posílení mezinárodních vztahů veletrhu, byla Brazílie. Setkání s průmyslovými operátory, obchodními sdruženími a podnikateli, stejně jako účast na renomovaných místních veletrzích (jako BFShow v São Paulu) a četné návštěvy výrobních čtvrtí umožnily organizátorům veletrhu lépe porozumět potřebám tak důležité trhu pro tento sektor. A tak nabídnout všem zainteresovaným stranám akci, která se stále více zaměřuje na skutečné potřeby odvětví.
LATINSKOAMERICKÝ TRH OBUVI
Latinská Amerika má HDP 6,6 bilionu dolarů, více než 6 % celosvětové ekonomiky a populaci 665 milionů. Pro všechny účely je to obrovský potenciální trh.
Podle údajů zveřejněných Priscilou Linck, koordinátorkou analýzy trhu pro Abicalçados během květnového vydání Foro Latinoamericano de Calzado z května 2024, je latinsko-americký blok celosvětově na druhém místě ve výrobě obuvi, po Asii. S roční produkcí přesahující 1,5 miliardy párů očekává region během příštích dvou let nárůst HDP o 2 % až 2,5 %, čímž překoná tempo růstu zaznamenané v mnoha rozvinutých ekonomikách.
Jaký je ale typ a původ obuvi kupované latinskoamerickými spotřebiteli? Můžeme dodat, že pokud jde o spotřebu, očekává se, že v příštích pěti letech vzroste o 4 %. Převládá závislost na Asii. V roce 2023 se dovoz obuvi do Latinské Ameriky ve skutečnosti blížil 7 miliardám USD při záporné obchodní bilanci 3,6 %. Dovoz obuvi z Asie tvoří 85 % z celkového počtu.
Údaje shromážděné společností Statista zdůrazňují další charakteristiky latinskoamerického trhu:
● V roce 2024 se odhaduje, že tržby na jihoamerickém trhu s obuví dosáhnou 24,61 miliardy USD.
● Očekává se, že trh bude v letech 2024 až 2028 každoročně růst složenou roční mírou růstu (CAGR) 2,77 %.
● Očekává se, že textilní obuv, největší segment trhu, bude mít v roce 2024 objem trhu 12,03 miliardy USD.
● Spojené státy jsou primární exportní destinací bloku, které v roce 2024 generují obrat kolem 91,51 miliardy USD.
● Projekce naznačují, že v roce 2024 bude 99 % prodeje obuvi v Jižní Americe pocházet z neluxusních značek.
● Výjimkou z tohoto trendu je Brazílie, kde se prosperující trh s obuví zaměřuje právě na vysoce kvalitní a módní boty.
Podle Lincka čelí jihoamerický trh mnoha výzvám: „Ekvádor se potýká s ekonomikou silně závislou na dolaru, což vede k nafouknutým nákladům na domácí obuv ve srovnání s dovozem. Argentina čelí trojí hrozbě: prudce rostoucí inflaci, stagnujícím mzdám a rýsující se možnosti liberalizace dovozu, která by mohla zaplavit trh dostupnějšími alternativami. Nikaragua se snaží přilákat mladé talenty, zatímco Guatemala se potýká s problémem podfakturace při dovozu obuvi, převážně z Číny, což narušuje konkurenceschopnost místních produktů.
LATINSKÁ AMERIKA NA EXPO RIVA SCHUH & GARDABAGS VSTUP DO EVROPY
Brazílie, klíčové centrum světové výroby obuvi, hostila 26. ročník Foro Latinoamericano de Calzado. Tato významná událost spojuje přední instituce a vlivné osobnosti, které utvářejí obuvnické prostředí v celé Jižní Americe.
Expo Riva Schuh & Gardabags tam byl také se svojí manažerkou veletrhu GianPaolou Pedretti, jedinou účastnicí zastupující mezinárodní veletrh, která efektivně vyzdvihla jedinečné atributy veletrhu ERS publiku dychtivému zúčastnit se výstavy, která otevírá dveře na evropský trh.
„Během let se Expo Riva Schuh & Gardabags nepochybně vyprofilovala jako přední platforma poskytující přístup na evropský trh pro Brazílii a Jižní Ameriku obecně,“ vysvětluje GianPaola Pedretti. „Jihoameričtí výrobci přijíždějí na náš veletrh nejen exportovat své kolekce , ale také jako kupující, aby doplnili svou vlastní domácí nabídku.“
BRAZILSKÁ PRŮMYSLOVÁ LÁTKA
Došlo k mnoha návštěvám brazilských výrobních závodů ve čtvrti Santa Caterina, zaměřených zejména na dámskou produkci, která se z velké části vyváží do Latinské Ameriky, na Střední východ a do severní Afriky. Kontaktované společnosti byly Parò, Belli, Di Valentini, LiaLine, Raphaella Booz, Calçados Ala, Suzana Santos.
Neméně důležité bylo setkání se Syndicato della Indústria de Sao João Batista spolu se SEBRAE, jehož členové projevili velký zájem rozvíjet rozsáhlé projekty s Expo Riva Schuh & Gardabags.
Z hlediska navázaných kontaktů a řady předložených programů zahrnujících různé jihoamerické hráče jistě příznivý výsledek. To ilustruje, že Expo Riva Schuh & Gardabags není jen veletrh, který vítá návštěvníky Riva del Garda dvakrát ročně. Je to mnohem víc. Jeho organizační rámec a hluboká znalost trhu nabízí výraznou výhodu všem operátorům, kteří chtějí rozvíjet sofistikované obchodní projekty a rozšiřovat své možnosti exportu.
Zdroj informací a úvodní fotografie: archiv Expo Riva Schuh a Gardabags
Více informací o veletrhu Styl a Kabo naleznete ZDE.
Pokračujte ve čtení zajímavých článků ekonomického typu ZDE.