Portugalsko stoupá v žebříčku evropských výrobců a stále více firem se prezentuje na veletrhu Expo Riva Schuh and Gardabags

Pokračuje mezinárodní mise výstavy Riva, která chce stále více poznávat a sledovat globální trhy vyrábějící, nakupující a distribuující obuv. Zastávka v Portugalsku na Expo Riva Schuh & Gardabags Around the World dále posiluje vztah mezi akcí – která se připravuje na oslavu edice číslo 101 od 15. do 18. června 2024 – a portugalským průmyslem, který je stále větším protagonistou kvalitní produkce a exportů.

Očekává se, že v roce 2024 se světová spotřeba obuvi zvýší o 9,2 procenta ve srovnání s předchozím rokem: to je hlavní závěr World Footwear Survey, který vedl rozhovory s více než stovkou obuvnických specialistů po celém světě.

Portugalský obuvnický průmysl vyváží více než 90 % své produkce, takže výkonnost odvětví bude vždy záviset na vývoji hlavních mezinárodních trhů,“ řekl Paulo Gonçalves. Podle mluvčího APICCAPS „po velmi náročném roce 2023 pro společnosti doufáme, že již letos uvidíme nějaké oživení“. V tomto ohledu bude „oživení německé a francouzské ekonomiky dobrou zprávou pro portugalskou obuv“. „Je však důležité zdůraznit, že očekávaný růst v Evropě a Spojených státech zůstává velmi mírný, což přirozeně ovlivní exportní aktivitu“.

Vyhlídky jsou proto stále nejisté, protože Portugalsko přesto vidí v čele evropské výroby obuvi spolu s Itálií a Španělskem (tyto 3 země dohromady pokrývají 71 % evropské výroby).

Na základě konečných výsledků z roku 2022 vypočítaných Eurostatem za poslední desetiletí se výroba obuvi v Portugalsku zvýšila o 14,4 % (ze 74 na 85 milionů párů). V roce 2022 portugalský obuvnický průmysl předběhl Španělsko a stal se druhým největším výrobcem obuvi v Evropě.

Je tedy jasné, že Portugalsko je významným hráčem na mezinárodním trhu s obuví. To je důvod, proč si Expo Riva Schuh & Gardabags vybrala tuto zemi jako zastávku ve svém programu Around the World ve svém programu Around the World zaměřeném na posílení mezinárodních vztahů s klíčovými zainteresovanými stranami v obuvnickém průmyslu.

V dubnu 2024, díky podpoře APICCAPS – portugalské asociace obuvi, komponentů, koženého zboží a jejich náhražek – pracovníci akce Riva del Garda navštívili dvě hlavní oblasti výroby obuvi v Portugalsku, definované jako „hlavní města Portugalská obuv“: Felgueiras, severovýchodně od Porta, kde jsou soustředěny největší společnosti věnující se privátním značkám a specializující se zejména na výrobu pánské obuvi. V menším měřítku as více řemeslným zaměřením jsou společnosti v okrese Sao João de Madeira.

Pozornost věnovaná detailům a respektování dodacích lhůt je společným rysem, který charakterizuje portugalský obuvnický průmysl. Jedna z nejdůležitějších značek v zemi, Ambitious, produkovaná Celitou – Industria de Calçado Lda, to zdůraznila: „Změnit se pro nás znamená věnovat maximální péči detailům a designu. Znamená to investovat do technologických inovací, komunikace a být bezvadný při dodržování dodacích lhůt.“ Závazek, který zaměstnanci Expo Riva Schuh & Gardabags našli, když navštívili 2 továrny společnosti, která je na trhu více než 30 let a zaměstnává kolem 200 lidí.

Itálie je hlavní exportní destinací pro značku Ambitious, stejně jako pro subdodavatelskou činnost Celity. Další důvod, proč se společnost vrátit vystavovat na červnovém ročníku Expo Riva Schuh & Gardabags. Cíl: zachytit italskou distribuci a zároveň rozšířit obzory na mezinárodní úrovni.

Zaměření na kvalitu a loajalitu zákazníků pro Ladrical – Unipessoal Lda. 2 továrny společnosti, které pro privátní značku a značku Fenacci vyrobí 1 500 párů denně, se specializují na pánské boty, tenisky, mokasíny a klasické modely. Další velmi zajímavá zastávka na turné Expo Riva Schuh & Gardabags v Portugalsku.

A protože veletrh v Riva del Garda vždy hostil široký sortiment zboží, bylo pro organizátory důležité navázat kontakt také s firmami zaměřenými na výrobu outdoorové a pracovní a bezpečnostní obuvi. Návštěva Carité Calçados Lda, která se může pochlubit vlastními značkami Jota Renaldo a Ten Toes, byla ideální příležitostí prozkoumat i toto téma, protože společnost exportuje 100 % své produkce sportovní a bezpečnostní obuvi. Rodinná skupina, která díky svým 600 zaměstnancům vyrobí 5000 párů denně.

Předchozí vystavovatelé na Expo Riva Schuh & Gardabags, jako je Ladrical, by se rádi na veletrh vrátili, aby posílili svou přítomnost na italském trhu.

O účast na akci Riva del Garda projevily zájem i společnosti jako Luis Onofre, značka, která spolupracuje s nejvýznamnějšími luxusními značkami, ale jejíž plány zahrnují další rozvoj privátní značky pro střední/vysokou řadu.

Ale na výstavě Expo Riva Schuh & Gardabags se člověk také účastní jako nákupčí nebo hledá novou spolupráci. To bude případ Planitoi, majitele značky Beppi, která výrobu svých pánských/dámských tenisek a dětské obuvi, kterými je proslulá, zadává čínským, indickým, vietnamským a portugalským společnostem. Expo Riva Schuh & Gardabags v červnu 2024 bude ideálním centrem pro setkání a poznání jejich možných budoucích partnerů.

Pódium na výstavě Expo Riva Schuh & Gardabags Around the World v Portugalsku potvrdilo zemi, již významného hráče na mezinárodní obuvnické scéně, jako protagonistu příštího ročníku veletrhu Riva del Garda, který se bude konat od 15. do 18. června 2024. třicet zúčastněných společností.

Více informací o veletrhu Expo Riva Schuh a Gardabags naleznete ZDE.

Pokračujte ve čtení článků ekonomického typu v naší kategorii B2B novinky.

Zdroj úvodní fotografie: archiv Expo Riva Schuh and Gardbags