Na jaře letošního roku došlo k výraznému nárůstu nakupování na internetu a lidé rovněž začali sledovat pořady na placených stránkách. Chytrou televizi používá třetina domácností. Přístup k internetu jich má 82 % a počítač či tablet 79 %.

V roce 2019 nakupovalo online způsobem 39 % české populace, o rok později to bylo již 54 %. „Během tří sledovaných měsíců si oblečení nebo obuv koupilo online 30 % osob. Byla to nejčastěji nakupovaná položka na internetu, stejně jako v několika předchozích letech“, říká Marek Rojíček, předseda Českého statistického úřadu.

Podíl nakupujících na internetu se meziročně zvýšil o 15 %

Zvýšilo se také sledování pořadů na webových stránkách televizních stanic a došlo k nárůstu i počtu osob, jenž sledují videa na YouTube a podobných stránkách, které slouží ke sdílení videí. „Největší meziroční nárůst zaznamenalo sledování placených pořadů. Zatímco na jaře roku 2019 uvedla 3 % osob, že si zaplatila za sledování filmů či seriálů přes internet, v roce 2020 to bylo již 10,5 %. Nejčastěji sledují placené programy na internetu osoby ve věku 25 až 34 let,“ uvádí Eva Myšková Skarlandtová z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ.

Podíl nakupujících na internetu se meziročně zvýšil o 15 %

Počítač či tablet vlastní v Česku aktuálně 79 % domácností, přístup k internetu jich má 82 %. Výrazně více jsou těmito digitálními technologiemi vybaveny domácnosti s dětmi a mladé domácnosti. Na internet se připojuje 81 % ze skupiny osob starších 16let. 9 uživatelů z 10 je online každý den. Dochází k nárůstu počtu osob, které využívají na internet na telefonu. V letošním roce se přes svůj telefon k internetu připojuje takřka 6 milionů osob starších 16let, v procentech tedy jde o 68 procent populace. Před osmi lety to bylo zhruba jeden milion lidé v této věkové kategorii.

Zdroj informací: web Českého statistického úřadu

Autor fotografií: pixabay.com

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!