Jak bude vypadat nákup budoucnosti a maloobchod? Nové vědomé spotřebitelské a tržní strategie, postpandemické nákupní zkušenosti a potřeba personalizace: to jsou slova odborníků z živého přednášky Expo Riva Schuh.
Sdílení hodnot, personalizace, vytváření pozitivních zkušeností: to jsou klíčové faktory, které si maloobchodníci a značky budou muset osvojit, aby zaujali nové spotřebitele postpandemické éry. Vědomější a odpovědnější než dříve a oddaní příznivci pomalého nakupování, protože komunitu, do které patří, považují za životně důležitou. Zároveň však závisí na digitální technologii, která jim nabízí nezávislý nákupní zážitek při pohledu na budoucnost, kterou navzdory všemu vnímají jako pozitivní.
Tento neustále se pohybující a složitý scénář byl analyzován během živého rozhovoru Expo Riva Schuh o „The Future Shopper“, který vedl Enrico Cietta, generální ředitel společnosti Diomedea, Eugenia Maria Errobidarte, hlavní konzultantka WSGN, Karin Zaghi, docentka praxe Channel and Retail a Emanuela Prandelli, ředitelka Master of the Fashion, Design & Experience Management Master ve společnosti SDA Bocconi.
Proaktivní přístup a nejen společenská odpovědnost budou nutností
To, co se objevilo, má všechny rysy výzvy, které významní tržní hráči budou muset reagovat stále autoritativnějším způsobem a především usilovat o hodnoty, které se nezastaví pouze při vyprávění příběhů, ale které mají silné konotace a které se promítnou do akcí určených k úspěchu. Je vyžadován proaktivní přístup, který vedle udržitelnosti produktu jde ruku v ruce se sociální odpovědností, respektem k lidem a komunitám, rozhodnými volbami a konkrétní závazek – měřítko generace Z, ke které patří kupující budoucnosti.
V průběhu debaty a znovu, pokud jde o odpovědnou spotřebu, se důležitá role segmentu secondhandu postavila na hlavu, což je trh, u kterého se očekává, že se udrží a bude do roku 2030 tvořit 15% spotřeby. To poskytne značkám šanci proniknout na primární trh. A to není vše. Úspěch maloobchodu v zachycování zákazníků budoucnosti, podle toho, co se objevilo, musí být založen na přizpůsobení produktů a služeb, aby nabídl zážitek z nakupování co nejexkluzivnější.
S pomocí digitální technologie bude nutné se spotřebitelem zapojit do zcela cíleného dialogu nabízejícího zážitek plný emotivních hodnot zaměřených na budování loajality a emotivní hodnotu nákupu.
Pandemie také přinesla do popředí změny ve spotřebitelských návycích, které jsou určeny k tomu, aby zůstaly nezměněny v čase, přičemž řada digitálních technologií schopných nabídnout jak výkon, tak bezpečnost spolu s hygienickými pravidly a bezpečnými řešeními bude stále více odlišovat v kamenné obchody.
Aby si udržely konkurenceschopnost, obchody budou muset být nejen řádně integrovány s online kanálem, ale také budou muset u spotřebitele vzbudit pozitivní přístup, od zábavních řešení, jako jsou sny, k cílenějším osobním vztahům přímo v místě prodeje.
Showroom Expo Riva Schuh & Gardabags byl skutečně vytvořen z vícekanálového pohledu. Ve dnech 18. a 19. února byla díky platformě Swapcard viditelná veškerá obuv a kožené zboží z lednového vydání akce, představené čtyřmi odborníky z oboru. Tento inovativní, revoluční projekt staví do centra produktové sezóny příští sezóny dva dny online prezentace a webináře, které kupujícím umožní objevovat nejnovější produkty prezentované na veletrhu a také poznat nové varianty.
Vstup do digitálního prostoru Expo Riva Schuh & Gardabags byl opravdu snadný. Jakmile identifikovali správné produkty pro své klienty, kupující mohli prozkoumat zbytek prezentací – přímo na platformě Swapcard, kde se streamovalo, v sekci Shoecase. Zde také mohli kontaktovat dodavatele, zjistit další podrobnosti a provést objednávky.
Cesta byla jednoduchá a okamžitá, vedená skupinou průmyslových odborníků, včetně Sergia Belloniho (designéra a výzkumníka trendů), Mileny Buttarello (produktového manažera), Alice Masiero (kupujícího a obchodníka s kolekcemi) a Maurizia Oliviera (získávání produktů). Tito odborníci hovořili o produktech, které zdůrazňují myšlenky stylu, přednosti výroby, cílové trhy, ceny a pozornost udržitelnosti, umístění každé prezentace do aktuálního tržního kontextu a zohlednění dnešních klíčových trendů.
Tato iniciativa je součástí nejširší strategie, jakou kdy Expo Riva Schuh & Gardabags přijala, zaměřené na integraci přístupu fyzického veletrhu s rychlými a konkrétními nástroji, které mohou – nejen nyní, ale i v budoucnu – podporovat odvětví v jeho hlavních potřebách : získat informace; hodnotit sbírky; udržovat kontakt s dodavateli a dokončovat jejich objednávky.
Zdroj informací: Edizioni AF srl
Zdroj úvodní fotografie: Expo Riva Schuh – print area