Meeting Point CzechTrade se letos uskuteční v Brně
Meeting Point CzechTrade, největší proexportní událost v Česku pro malé a střední firmy, letos proběhne 4. a 5. března v Brně. Agentura CzechTrade se díky součinnosti jihomoravské regionální kanceláře zase o kousek víc přiblíží firmám v moravských regionech. K dispozici budou ředitelé všech zahraničních kanceláří.
Exportéři budou mít možnost konzultovat své obchodní záměry ke všem 66 trhům, kde CzechTrade působí. K dispozici bude také zástupce brzy otevřené zahraniční kanceláře v San Franciscu. Celkově bude na Meeting Pointu CzechTrade 60 konzultačních stolků, na kterých během dvou dnů proběhne až 1680 konzultací s řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade i dalšími specialisty, například na projekty NOVUMM 2, NOVUMM2KET a DESIGN 3, z Klientského centra pro export a Design Centra CzechTrade.
Letošní ročník se koná v Brně, s cílem přiblížit služby CzechTrade firmám napříč celou Českou republikou. Z dat vyplývá, že 65 % klientů CzechTrade má sídlo v Čechách, zatímco Morava tvoří 35 %. Výběr města Brna pro organizaci této proexportní akce reflektuje jeho pozici druhého největšího města republiky, ale i jeho mezinárodně veletržní tradice. Důležitou roli hraje také přítomnost regionální kanceláře, která zde dlouhodobě poskytuje odborný servis.
„Meeting Point CzechTrade každoročně probíhal v Praze, nicméně rozvrstvení klientů mezi Čechami a Moravou ukazuje, že regionální zaměření je logickým krokem k podpoře firem po celé České republice. Rozhodnutí uspořádat letošní Meeting Point v Brně je výsledkem snahy být s touto nejdůležitější proexportní akcí blíže firmám i v dalších regionech mimo Prahu a oslovit také ty, které naše služby dosud nevyužily,“ vysvětluje Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
O konzultace na Meeting Pointu CzechTrade má každý rok zájem na 400 zástupců českých firem. Ty se mohou zúčastnit až 5 půlhodinových konzultací s řediteli zahraničních kanceláří z celého světa a dalšími odborníky, kteří nabídnou reálný pohled na rozvoj byznysu v zahraničí, posoudí možnosti expanze a doporučí optimální postup při vyjednávání na konkrétním trhu.