EXPO RIVA SCHUH A OBNOVENÁ GARDABAGS: POCHOPENÍ TRHU A IDENTIFIKACE NOVÝCH OBCHODNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ
Od 14. do 17. června 2025 se v Riva del Garda bude konat oživení trhu. Vrátí se všechny pravidelné akce se zaměřením na spotřebitelské trendy, inovace v maloobchodě a analýzu mezinárodních trhů. Premiéru bude mít obnovený veletrh Gardabags, který díky svému inovativnímu formátu zdvojnásobí svou výstavní plochu a nabídne tři veletrhy v jednom.
Expo Riva Schuh a Gardabags budou, jak velí tradice, prvními veletrhy, které zahájí módní sezónu jaro/léto 2026. A co je nejdůležitější, zahájí druhou polovinu roku 2025, od které mnozí očekávají první známky oživení po období nejistoty způsobené geopolitickou nestabilitou.
Požádali jsme Alessandru Albarelli, generální ředitelku veletrhu Riva del Garda Fierecongressi, aby zhodnotila současný stav trhu, než nám pověděla o 103. ročníku veletrhu: „Diskuse s profesionály v odvětví obuvi, tašek a doplňků odhalují situaci, která je stále nejistá – ačkoli se začínají objevovat povzbudivé signály. Věříme, že jsou prvními z mnoha. Účast na veletrzích Expo Riva Schuh a Gardabags bude důležitá právě pro to, abychom odhadli směr, kterým se trh ubírá.“
Trh je stále více charakterizován ekonomickými paradoxy: na jedné straně nadprodukcí a tedy snižováním cen; na straně druhé globalizací, která se stává regionálnější, s náznaky protekcionismu a následným růstem inflace. Tato situace vede k fragmentaci výrobních řetězců a komplikuje identifikaci dodavatelských kanálů.
V této souvislosti se veletrhy se silným mezinárodním působením, jako jsou Expo Riva Schuh a Gardabags, ukazují jako nezbytné nejen pro diskusi o možných budoucích scénářích, ale také pro vyhodnocení nových kolekcí prezentovaných vystavovateli. Jako vždy, naše načasování na začátku sezóny z nás dělá perfektní testovací plochu pro nasměrování nákupních rozhodnutí správným směrem, možná i pro nalezení nových řešení pro zadávání veřejných zakázek.“
Co můžeme očekávat od červnové edice veletrhů Expo Riva Schuh a Gardabags?
„Nejdůležitější inovací je rozsáhlá obnova Gardabags, které se rozrostou co do velikosti, rozmanitosti nabídek, viditelnosti a atraktivity svého uspořádání.“
Bude to tedy Gardabags na tři?
„Nevím, jestli bych to nazvala ‚na tři‘, ale matematika je v tomto ročníku jistě faktorem, protože výstavní plocha se zdvojnásobuje a oblasti interakce mezi vystavovateli a kupujícími se ztrojnásobují.
Gardabags obsadí pavilony A2 a B2 a ve všech ohledech se etabluje jako samostatná akce, přičemž zůstane úzce propojena a sladěna s veletrhem Expo Riva Schuh.
Představíme inovativní formát, který má usnadnit setkání mezi vystavovateli a návštěvníky. Výstavní prostor věnovaný Gardabags bude rozdělen do tří oblastí. První: Gardabags Sourcing, určená pro výrobce nebo obchodníky v segmentu masového trhu/diskontů. Druhá: Gardabags Sourcing4Bridge, pro firmy, které hledají individuální designy k interpretaci a vývoji, nebo výrobu privátních značek. Třetí: Gardabags Brands, oblast zaměřená na firmy prezentující značkové produkty a kolekce.
Pro každou oblast budou provozovatelé vybíráni na základě toho, jak dobře reprezentují konkrétní hodnotový řetězec, čímž se zajistí silná a vyvážená směs nabídek.
Každý stánek bude také vybaven identifikační tabulí, která pomůže nákupčím rychle posoudit hlavní charakteristiky potenciálních dodavatelů.
Nakonec bych chtěl zmínit individuálně navržené sestavy, které vytvoří módní a velmi poutavou atmosféru.“
Jste spokojeni s odezvou vystavovatelů na obnovený veletrh Gardabags?
„Velmi ano. Projekt je skutečně nadšený. Cílem je oslovit přibližně 100 vystavovatelů a zastoupených značek pro první ročník v červnu 2025. Bude zde několik významných značek – včetně Pelletteria Charlotte, Marina Galanti, Marchetti, Henney Bear, Innuè, Keddo, Nannini, Marta Marzotto, Xti a Vuch. V ostatních oblastech bude silná mezinárodní účast z různých evropských zemí, Turecka, Indie, Číny a Bangladéše.
Za zmínku jistě stojí výběr zavazadel. Na veletrhu bude vystavovat důležitá delegace z jednoho z hlavních čínských center výroby cestovního zboží – Pinghu (Zhejiang). Tato oblast má silné zaměření na export a pyšní se vysoce specializovaným dodavatelským řetězcem, který kombinuje výrobní kapacitu s kvalitou a inovacemi.“
Jaké další příležitosti nabídnou Expo Riva Schuh a Gardabags?
„Opět představíme klíčové prvky akce: Innovation Village Retail, kde se představí nová skupina startupů představujících své inovativní nápady pro maloobchodní sektor; Highlights Area, kde si návštěvníci mohou prohlédnout nadcházející spotřebitelské trendy v oblasti obuvi, tašek a tenisek pro muže i ženy – cenné poznatky pro informovanější nákupní rozhodnutí během veletrhu; a Market Focus sessions, které nabídnou cílené poradenství ohledně vývoje na mezinárodních trzích.
Chceme také zdůraznit důležitost přivítání stále mezinárodní a rozmanitější skupiny kupujících. Internacionalismus je v naší DNA a prostupuje každým aspektem akce – od rozmanitosti vystavovatelů až po startupy zastoupené v Innovation Retail Village. Letos v červnu budeme hostit devět startupů ze sedmi různých zemí, které představí své inovace stejně mezinárodní porotě.
Je to bohatá nabídka, která se snadno orientuje díky Digital Connection, oficiální aplikaci akce, kde uživatelé najdou katalog vystavovatelů a produktů, interaktivní mapu, nástroje pro správu schůzek, kompletní program akce a podrobnosti o různých službách, jako jsou transfery a kyvadlová doprava.“
Akce Riva je také známá svým večerním eventem. Překvapíte nás i letos?
„Kromě 16 akcí, které se na veletrhu konají, opět nabídneme komunitě Expo Riva Schuh a Gardabags nezapomenutelný večer v červnu 2025. Expo Riva Nights budou věnovány oslavě italského regionu Apulie s velkolepým živým vystoupením „La Notte della Taranta“. Akce také upozorní na významnou přítomnost apulijských výrobců. Celkem působivých 23 společností, které reprezentují jeden z nejdůležitějších italských výrobních okresů.
Jako vždy to bude večer, který si užiješ, příležitost k oslavě a vytváření nových networkingových příležitostí v uvolněnějším prostředí. Věříme v podporu růstu tohoto odvětví i podporou těchto druhů setkání.“
A konečně, je jen přirozené se ptát, jaké číslo přinese červnový ročník Expo Riva Schuh a Gardabags. „
Vystavovatelé budou nejprve rozmístěni po hlavním výstavním centru a čtyřech hotelech, které tvoří náš model „rozsáhlého veletrhu“: Du Lac et du Parc Grand Resort, Astoria Resort Hotel, Grand Hotel Liberty a Hotel Luise. Zastoupeno bude přes 1100 vystavovatelů, značek a společností. Jako vždy je charakteristickým znakem veletrhu jeho mezinárodní rozsah. Z Číny se představí téměř 400 vystavovatelů, z Itálie asi 200 – reprezentujících všechny hlavní výrobní oblasti – a 104 z Turecka.
Celkem se akce zúčastní vystavovatelů ze 41 zemí světa (40 % z Evropy, 60 % ze zbytku světa). Poprvé budou zastoupeny Singapur, Maďarsko a Ukrajina a na veletrh se vrátí i mexický výrobce.
Veletrhu v Riva del Garda se zúčastní několik prestižních značek, včetně: Ipanema, Dogo, Ska, Armata Di Mare, Inblu, Gianmarco Venturi, Goldstar, Valleverde, Primigi, Savana, Aco Shoes, Suave, Xti, Refresh,“ Carmela, Camel Active, S. Oliver, Tamaris, Lotto.
Předpovídání návštěvnosti kupujících je vždycky výzva, ale jisté je, že 155 hostovaných kupujících z 28 zemí – rovnoměrně rozdělených mezi Evropu a mimoevropské trhy – se veletrhů Expo Riva Schuh a Gardabags zúčastní poprvé. Mnozí se zajímají zejména o širší výběr doplňků, tašek a cestovních potřeb.
Potvrzena byla také účast několika klíčových institucí v oboru, včetně – poprvé s vlastním stánkem (A2-B22) – okresu Čcheng-tu (S‘-čchuan), významného mezinárodního referenčního bodu pro obuvnický průmysl, zejména v dámské obuvi.
Datum je tedy stanoveno: uvidíme se v Riva del Garda od 14. do 17. června 2025.
Zdroj úvodní fotografie, informací a podrobnosti naleznete ZDE.
Pokračujte ve čtení dalších článků ekonomického typu ZDE.