50 let mezinárodních setkání, vztahů a podnikání…101. edice veletrhu Expo Riva Schuh a Gardabags je za námi
Od 15. do 18. června oživil výstavní haly 101. ročník Expo Riva Schuh & Gardabags 1300 vystavovatelů, značek a společností zastupujících 40 zemí. 50 000 metrů čtverečních celkové výstavní plochy, 11 plně obsazených hal a 4 zúčastněné hotely. Oblast věnovaná taškám, zavazadlům a doplňkům hostí 47 společností z Bangladéše, Číny, Německa, Indie, Itálie, Polska, Portugalska, Španělska, Tchaj-wanu a Turecka. Pro 101. ročník bylo naplánováno působivých 19 akcí se zaměřením na trh, rozhovory o módě a trendech, schůzky s inovacemi a oslavy.
Data ukazují, že veletrhy ve fyzické podobě mají stále velký smysl
Ještě před několika lety někteří předpovídali konec výstav s osobní účastí ve prospěch virtuálních akcí. Ještě nikdy nebyla předpověď tak chybná. Nedávné studie společnosti Prometeia ukazují, že společnosti účastnící se veletržních akcí zažívají téměř dvojnásobný růst oproti průměru a jak by tyto společnosti mohly během příštích tří let přispět k dalšímu růstu o téměř jeden procentní bod ve svém odvětví. Výzkum také ukazuje, že více než 50 % italského exportu pochází z kontaktů navázaných během výstav.
Tato data platí i na celosvětové úrovni, jak ukazuje úspěch Expo Riva Schuh & Gardabags, které 15. června 2024 oslavilo zahájení svého 101. ročníku v Riva del Garda. Nejvýznamnější mezinárodní veletrh věnovaný sériově vyráběné obuvi, koženému zboží a doplňkům, který se koná od 15. do 18. června, je nejen vyprodaný, ale má také dlouhý čekací seznam společností, které zde touží prezentovat své produkty.
Při vzpomínce na úmrtí Friedricha Karla Eichholze, jednoho ze zakladatelů akce a velkého přítele Riva del Garda, odhalil prezident Riva del Garda Fierecongressi Roberto Pellegrini tajemství úspěchu Expo Riva Schuh & Gardabags: „ Vše závisí na vizi těch, kteří věřili, že mohou podnikat na krásném a pohodovém místě, a v posledních letech na expanzi na mezinárodní trhy a důsledném úsilí zapojit všechny hlavní výrobní země po celém světě.“
Alessandra Albarelli, ředitelka Riva del Garda Fierecongressi, zopakovala stejný koncept: „Díky naší úzké spolupráci s Italskou obchodní agenturou (ITA) jsme dnes na veletrhu přivítali 150 nových hostovaných nákupčích a novinářů ze 43 zemí. Tato impozantní účast je také výsledkem pilného úsilí našich zaměstnanců, kteří v posledních letech navštívili všechny hlavní výrobní oblasti a setkali se s klíčovými kupujícími po celém světě, od Číny po Spojené státy a od Indie po Latinskou Ameriku. Každý den se snažíme zvyšovat počet návštěvníků veletrhu prostřednictvím naší sítě 15 mezinárodních delegátů zastupujících 80 zemí po celém světě, pracujeme na rozšíření celosvětové obuvnické komunity v Riva del Garda.“
Albarelli také odhaluje další důležitý faktor úspěchu Expo Riva Schuh & Gardabags: „Nezaměřujeme se pouze na čísla; jsme odhodláni být pečlivými správci naší komunity. Za tímto účelem jsme vyvinuli služby přizpůsobení poptávky a nabídky, jako jsou Market Focuses, Business Scout a digitální platforma s podporou umělé inteligence. Všechny nástroje, které kupujícím usnadňují nalezení produktů, které hledají, pomocí identifikace jejich typu, cenového rozpětí a stylu.“
Čísla a 101. edice veletrhu Expo Riva Schuh a Gardabags
Nyní se podíváme na čísla této edice, které předtavila 1 300 vystavovatelů se značkami a společnostmi ze 40 zemí, včetně největších světových výrobních zemí. 37 % vystavovatelů pochází z geografické Evropy (z toho 20 % z Itálie) a zbývajících 63 % z mimoevropských zemí.
Které národy jsou nejvíce zastoupeny? V čele žebříčku je Čína, která představuje téměř 35 % návštěvnosti, následovaná Itálií (20 %) a Tureckem a Indií s 11 %. Pozoruhodně existuje také několik výrobců z Brazílie (kolem 3 %) a zejména společnosti z oblastí Rio Grande do Sul postižených povodněmi. Tyto společnosti vynaložily velké úsilí, aby se veletrhu zúčastnily i přes obrovské výzvy, kterým čelí.
Návštěvníci 101. ročníku Expo Riva Schuh & Gardabags si užili obvyklou rozmanitost nabídek, pokud jde o typy produktů a výrobců, buď s vlastními značkami, nebo s možností soukromého označování. Pestré bylo i cenové rozpětí, které se pohybovalo od 8 eur do 60 eur, přičemž solidní zastoupení dosahuje až 100 eur a výše. Klíčovým tématem je také udržitelnost: 18 % vystavovatelů nabízí certifikované produkty.
Působivá čísla dále umocnila hrubá výstavní plocha 50 000 metrů čtverečních, 11 plně obsazených hal, 4 zúčastněné hotely a ne méně než 19 organizovaných akcí. 47 společností z Bangladéše, Číny, Německa, Indie, Itálie, Polska, Portugalska, Španělska, Tchaj-wanu a Turecka oživuje oblast Gardabags věnovanou taškám, zavazadlům a příslušenství.
Instituce na veletrhu Expo Riva Schuh a Gardabags
Maurizio Fugatti, prezident Autonomní provincie Trento, uvedl: „Expo Riva Schuh & Gardabags je důležitou událostí pro komunitu Riva del Garda a celý region Trentino. Náš systém tuto událost úspěšně rozvinul do mezinárodní schůzky, kterou musíte navštívit. profesionálové z oboru Navzdory náročným letům Covidu se akce podařilo překonat objektivní potíže a promítnout se do budoucnosti. Přeji vám všem úspěšný ročník, chci vás všechny ujistit, že provincie je připravena poskytnout potřebnou podporu že tento důležitý veletrh může přijmout a vyhrát – jsem si jistý – budoucí výzvy, které na něj čekají.“
„V průběhu let se spolupráce mezi Italskou obchodní agenturou (ITA) a Expo Riva Schuh & Gardabags na zahraničních trzích stala stále soudržnější a efektivnější, díky čemuž se akce Riva stala základním kamenem našeho propagačního programu. Proto, kromě vyjádření velké spokojenosti s dosavadními výsledky, jsme již připraveni začít pracovat na příštím roce, což bylo umožněno díky zdrojům již schváleným v plánování ITA 2024/25. Naším cílem je pokračovat v podpoře akce, která prokázala, že je schopna přilákat do Itálie nejvýznamnější operátory z celého světa a usnadnit spojení s italskou nabídkou představenou na veletrhu,“ uvedl Matteo Masini, vedoucí oddělení spotřebního zboží ITA – Italská obchodní agentura.
Fabrizio Lobasso, náměstek generálního ředitele pro podporu systému země a ústřední ředitel pro ekonomickou internacionalizaci, italské ministerstvo zahraničních věcí, zdůraznil zásadní roli, kterou událost, jako je ta v Riva del Garda, hraje v úspěchu celého národního systému: „Jestliže dnes Itálie, navzdory četným geopolitickým složitostem, dosahuje mezinárodního úspěchu – jak dokládají včera zveřejněná data ISTAT, která ukazují 10,7% nárůst exportu ve srovnání s loňským rokem – je to díky institucionální síti a úzké spolupráci s nevládními silami. , jako jsou ti, kteří tuto akci organizovali. Ve spolupráci s institucemi a obchodní komunitou se věnujeme propagaci typických italských hodnot krásy, kreativity, představivosti a přizpůsobivosti, které nás proslavily po celém světě.“
Roberto Luongo, poradce ministra pro podniky a Made in Italy, uzavřel kulatý stůl: „Během posledních pěti let Expo Riva Schuh & Gardabags výrazně rozšířil svůj vliv nejen v mezinárodním měřítku, ale také v rámci Itálie. Dosáhla toho tím, že efektivně spojila svět v Riva del Garda, ale také propagovala „Made in Italy“ předvedením našich národních odborných znalostí. Za umístění Itálie jako páté největší obchodní velmoci na světě, na pokraji překonání Japonska, vděčíme našim podnikatelům a událostem, jako je Expo Riva Schuh & Gardabags. Tyto iniciativy umožnily 2,3% růst exportu v prvních čtyřech měsících roku s přebytkem blížícím se 18 miliardám eur. Itálie musí upřednostňovat internacionalizaci, a proto musí upřednostňovat akce, jako je ta v Riva del Garda, která se již nějakou dobu zaměřuje na mezinárodní sféru. Musí tak učinit, protože náš export tvoří 32 % národního HDP, a když k tomu připočteme služby a cestovní ruch, přesahuje 50 %. Vzhledem k tomu, že Expo Riva Schuh & Gardabags s sebou přináší export, služby a cestovní ruch, musí být tento veletrh přirozeně považován za strategický přínos pro naši zemi.“
Iniciativy na veletrhu Expo Riva Schuh a Gardabags
Innovation Village Retail, vyvinutý ve spolupráci s Retail Hub, se vrátila: iniciativa bude zahrnula 10 mezinárodních startupů ze 7 zemí (Estonsko, Itálie, Izrael, Velká Británie, Španělsko, Švédsko, USA) se zaměřením na technologické inovace v tomto odvětví. Oblast Highlights ve spolupráci s Arsutoria je také znovu potvrzena: workshopy, rozhovory s odborníky z oboru a 20 prototypů z kolekcí 12 vystavovatelů, vybraných módní komisí a vystavených jako trendové reference během akce.
Na tomto ročníku veletrhu Expo Riva Schuh & Gardabags je prominentní důraz na udržitelnost: měkká mobilita, recyklovatelné koberce a stále zelenější stánky jsou jen některé z iniciativ zavedených ve prospěch životního prostředí. Dalším klíčovým tématem je inkluzivita, která byla rovněž uvedena do života společně s charitativním programem ve spolupráci se Soles4Souls, jehož cílem je zvýšit povědomí vystavovatelů o opětovném použití a darování neprodaných produktů a jejich přeměně v příležitosti.
Na vernisáži byla představena „Krok v historii, 50 let Expo Riva Schuh & Gardabags. 1974-2024, 100 úspěšných vydání“ (produkce Foto Shoe 30, s grafickým designem Edizioni AF), monografie oslavující 50 let Expo Riva Schuh & Gardabags. Kniha připomínající zrod a vývoj prvních 100 vydání této události v letech 1974 až 2024; retrospektiva zaměřená na vytvoření impulsu a nasměrování našeho zaměření na budoucnost.
Oslavy milníku těchto 101 ročníků zapojily celou komunitu do letních oslavných nocí po veletrhu. V sobotu 15., neděli 16. a pondělí 17. června otevřela Olivi beach své brány od 21:30 pro tři hudební večery věnované obuvnické komunitě, ale také občanům a turistům.
„Tyto iniciativy podtrhují schopnost týmu inovovat a mezinárodní význam tohoto veletrhu. Natolik, že do konce roku Riva del Garda Fierecongressi investuje 25 milionů eur do rozšíření výstaviště, které se musí rozrůst, aby se do něj vešlo mnoho nových vystavovatelů, kteří se chtějí k akci připojit,“ uzavírá Roberto Pellegrini.
Zdroj informací a úvodní fotografie: archiv Expo Riva Schuh a Gardabags
Více informací o veletrhu Expo Riva Schuh a Gardabags naleznete na jeho WEBU.
Pokračujte ve čtení článků typu B2B ZDE.